بیانیه رفسنجانی در مورد دخترش که چاپ نشد!

به گزارش افکارنیوز، فتنه ۸۸ و آثار سیاسی اجتماعی آن و شکاف‌هایی که در جامعه ایجاد کرد، ایجاب می‌کند که رسانه‌ها با بازخوانی وقایع آن ۸ ماه به یادآوری خیانت‌ها و جنگ فتنه‌گران علیه جمهوریت نظام بپردازند.

آنچه در ادامه می‌آید بازخوانی وقایع فتنه ۸۸ در روز ۲۴ تیرماه است:

تحصن حامیان اغتشاش‌گران جلوی سازمان ملل و تلاش برای ادامه سیاه‌نمایی‌ها

در پی اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه مبنی بر اقامه نماز جمعه این هفته تهران با امامت رفسنجانی و رایزنی‌ها بر سر حضور راهبران اصلاح‌طلب در نماز، میرحسین موسوی در بیانیه‌ای حضور خود را اعلام کرد.

موسوی که از روزهای قبل توسط فیسبوک به دعوتِ هوادارانش با نماد سبز به نماز جمعه مشغول بود، دلیلِ حضور خود را پاسخ به دعوتِ همدلان و همراهان در راه صیانت از حقوق مشروع زندگی آزاد و شرافتمندانه برشمرد.

پس از انتشارِ شایعه تقلب در انتخابات و اعلام آمادگی شورای نگهبان برای رسیدگی به گزارش‌های تخلف، نتیجه آن شد که این شورا اعلام کرد تخلفِ قابل مشاهده‌ای رخ نداده است.

سپس آیت‌الله جنتی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از وی درخواست کرد که مهلتِ رسیدگی به شکایات تا ۱۰ روز دیگر تمدید شود که معظم‌له با این درخواست موافقت کردند. شورای نگهبان از نامزدهای معترض خواست در طی سه روز نمایندگان خود را برای بازشماری ۱۰ درصد از صندوق‌ها به شورای نگهبان بفرستند که فقط نماینده رضایی حاضر شد. بعد از گذشتِ چند روز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، از علتِ نیامدن نمایندگان موسوی و کروبی پرده برداشت و اظهار داشت: «به آقای کروبی گفتیم چرا نماینده‌ای به شورای نگهبان معرفی نکردید و ایشان نیز جواب داد من آقای کرباسچی را به عنوان نماینده خود انتخاب کردم، امّا آقای موسوی نگذاشت به شورای نگهبان برود.»

همچنین کوثری در مورد فضاسازی جریان منحرف با اشاره به اعترافات یکی از اعضای حزب کارگزاران، خاطرنشان کرد: «این شخص در اعترافات خود گفته است کار ما این بود که به جای نظرسنجی اقدام به نظر سازی کنیم و این گونه به آقای موسوی تلقین کنیم که او قطعاً پیروز انتخابات خواهد بود.»

کوثری در مورد دیدار با رفسنجانی گفت: «پس از صحبت با ایشان در مورد حوادثاخیر، هاشمی به دستگیری دخترش فائزه انتقاد شدید کرد و بعد از آن در مورد صدور بیانیه از جانب وی برای پایان بخشیدن به سکوت سیاسی خود صحبت شد و قرار شد هاشمی بیانیه صادر کند، امّا بعد از تدوین بیانیه هاشمی موج اختلاف و ایجاد انحراف و دنباله‌روی سیاست‌های موسوی یعنی ابطال انتخابات را خواستار شده بود که نهایتاً تصمیم گرفته شد بیانیه‌اش چاپ نشود.»

تعدادی از ایرانیانِ مقیم آمریکا که پیش از این جریانات از حامیان منافقین به شمار می‌رفتند، مقابل سازمان ملل تجمع کردند که با همراهی برخی از خوانندگان لس‌آنجلسی و تعدادی از سیاسیون فراری مانند گنجی شکل گرفت.

آن چنان که از پشتیبانی جریان تحصن و اغتشاش توسط دشمنان نظام و کسانی همچون گوگوش برمی‌آید این است که پشت پرده همه این اقدامات دشمنان خارجی بوده که از کسانی مانند موسوی و کروبی به عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی استفاده می‌شود. چنانکه محسن مخملباف و اکبر گنجی در این تحصن به طور اختصاصی با شبکه‌های بیگانه پیرامون وضعیت بحرانی نظام سخن گفتند و قصد مشوش نشان دادن چهره نظام را دارند و مدام از نبودِ حقوق بشر در ایران سخن می‌گویند تا خود را به اصطلاح به جبهه روشنفکران سیاسی متصل کنند.

مصاحبه گنجی و مخملباف به قصد سیاه‌نمایی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از شبکه‌های خارجی پخش شد.

* فارس: محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع مسئولین هیئت‌های رزمندگان اسلام سراسر کشور، به روایتی از دیدار اعضای این کمیسیون با رضایی، موسوی، هاشمی و کروبی پرداخت. وی گفت: «در ابتدای دیدار با موسوی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس توضیحاتی به آقای موسوی دادند و گفتند شما در انتخابات دم از قانون‌گرایی می‌زدید و می‌گفتید که دولت قانون گریز است اما امروز چه شده است که برخلاف قانون عمل می‌کنید؟ آقای موسوی ابتدا در برابر این توضیحات سکوت کرد و سپس گفت‌ دولت از بیت‌المال در انتخابات سوء استفاده کرده و وزارت کشور نیز مرتکب تخلفاتی شده است و تعدادی از اعضای شورای نگهبان نیز از احمدی‌نژاد طرفداری کردند» وی ادامه داد: «بنده در فرمانداری نماینده آقای موسوی را دیدم که هر آنچه را که به نظرش می‌رسید، مطرح می‌کرد و به آن رسیدگی می‌شد و وقتی این موضوعات را به آقای موسوی گوشزد کردیم، با کمال تأسف ایشان گفتند اگر همه هم قبول کنند من یکی هم قبول نخواهم کرد.» وی به دیدار با رضایی نیز اشاره کرد و گفت: «در این دیدار مطالب را بی‌پرده با وی مطرح کردیم و وی هم گفت که در چارچوب قانون موضوع را پیگیری خواهم کرد. پس از مراجعه آقای رضایی به شورای نگهبان، وی در خصوص عدم تخلف در انتخابات قانع شد. هرچند بیانیه آقای رضایی آن‌طور که ما می‌خواستیم نبود، ولی وی نظر خود را بیان کرد.»

وی به دیدار با هاشمی رفسنجانی نیز اشاره کرد و گفت: «آقای هاشمی در ابتدای این دیدار پس از اظهار لطف به مقام معظم رهبری، گفتند که من قصد داشتم بیانیه‌ای در این خصوص صادر کنم اما کسی نیستم که زیر فشار اقدام به صدور بیانیه کنم. منظور ایشان از اعمال فشار دستگیری دخترشان در اغتشاشات بود. گویا دختر آقای هاشمی به ایشان گفته بود که من برای خوردن ساندویچ به آن خیابان رفته بودم اما من را دستگیر کردند. نهایتاً از آقای هاشمی خواستیم تا بیانیه‌ای صادر کنند و ایشان نیز این را قبول کردند اما پس از تهیه این بیانیه دیدیم که همان حرف‌های آقای موسوی یعنی ابطال انتخابات را در بیانیه آورده بودند که مقام معظم رهبری به صراحت در نماز جمعه با ابطال انتخابات مخالفت کردند و به این ترتیب، بیانیه آقای هاشمی صادر نشد. من به آقای هاشمی گفتم بیایید اختلافات را کنار بگذارید که آقای هاشمی با عصبانیت گفت هیچ اختلافی وجود ندارد و من به ایشان در مورد اختلافش با مقام معظم رهبری صحبت کردم و گفتم ایشان رهبر انقلاب هستند و بیانات‌اشان باید فصل‌الخطاب باشد و آقای هاشمی گفتند من با این موضوع مشکلی ندارم و من از اول با احمدی نژاد مشکل داشتم.»

کوثری با اشاره به دیدار این کمیته با کروبی نیز خاطرنشان کرد: ‌ «در این دیدار معلوم شد که آقای کروبی در جریان بسیاری از مسائل نیستند و به ایشان گفتیم حتی اطرافیانتان مثل آقای کرباسچی به شما اعتقادی ندارند و وقتی به آقای کروبی گفتیم که میرحسین موسوی در برخی از شهرها نفر اول شده است، اصلا خبر نداشتند و از این موضوع ابراز تعجب کردند»

کوثری با بیان اینکه آقای کروبی در این دیدار همان حرف‌های آقای موسوی را زد، گفت: «به آقای کروبی عرض کردیم شما چرا نماینده به شورای نگهبان معرفی نکردید و ایشان نیز جواب داد من آقای کرباسچی را به عنوان نماینده خود انتخاب کردم اما آقای موسوی نگذاشت او به شورای نگهبان برود»

کوثری با اشاره به اعترافات یکی از اعضای حزب کارگزاران، خاطرنشان کرد: «این شخص در اعترافات خود گفته است کار ما این بود که به جای نظرسنجی اقدام به نظر سازی کنیم و اینگونه به آقای موسوی تلقین کنیم که او قطعاً پیروز انتخابات خواهد بود.» وی سازمان مجاهدین انقلاب و در رأس آنها بهزاد نبوی را به عنوان یکی از گروه‌های پشت سر حوادثاخیر عنوان کرد و افزود: «این افراد با تشکیل کمیته ایکس حوادثکشور را اداره می‌کردند و در خانه‌ای در منطقه قیطریه تهران با استفاده از هنرپیشه‌ها و افراد شاخص استودیویی درست کردند که در این استودیو علیه نظام و انتخابات مصاحبه می‌کردند و مستقیم بر روی شبکه بی‌بی‌سی فارسی پخش می‌شد.»

* پاول رابرتس معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا در گفتگو با مجله آمریکایی فارین پالیسی گفت: «تقلب در انتخابات ایران دروغ است و همه آشوب های ایجاد شده در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری، توطئه آمریکا برای بی اعتبار و منزوی کردن ایران بود تا این کشور را به زانو درآورد. این اتهام که رأی مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران دزدیده شد، دروغ بود. ایران به این دلیل مورد حمله قرار گرفته که یکی از دو کشور مستقل منطقه محسوب می شود و اگر ایران نیز تحت هژمونی آمریکا قرار بگیرد پایان استقلال سوریه، حماس و حزب ا… نیز فرا می رسد.»

* کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت(اصلاح طلبان) مجلس در گفتگو با ایسنا گفت: «کسانی که اتهامات ساختار شکنانه به امثال مهندس میرحسین موسوی در ماجراهای انتخابات و پس از آن نسبت می‌دهند، باید در افکار خود تجدید نظر کنند.» وی با تاکید بر این‌که این حزب مردم سالاری قطعا از اولین تشکل‌های جبهه‌ سیاسی میرحسین موسوی خواهد بود، گفت: «از تشکیل این جبهه حتی طرفداران احمدی‌نژاد نیز باید استقبال کنند.»

* روزنامه وطن امروز: «شکایت میرحسین موسوی و جمعی از اصلاح‌طلبان از رسانه‌های منتقد را باید از وجوه مختلف مورد بررسی قرار داد. موسوی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری اینک در افکار عمومی به عنوان نماد قانون‌گریزی مطرح شده است … بررسی رفتار قانون‌گریزانه موسوی نشان از آن دارد که وی از پروژه شکایت فله‌ای از رسانه‌های منتقد، به دنبال نتیجه‌گیری مطلوب خود است ضمن اینکه موسوی در این راستا می‌تواند تخریب وجهه دستگاه قضایی را نیز دنبال کند تا از این طریق فشار بر دستگاه قضا را برای نیل به برخی اهداف غیرقانونی دنبال کند … بدون شک بیان واقعیات و ناگفته‌ها می‌تواند یک جهش بزرگ در شناسایی اقدامات منفعت‌طلبانه و نیز دروغ‌های بزرگ برای جامعه باشد و باید رسانه‌های منتقد از این اقدام موسوی و اطرافیانش استقبال کنند. دادگاه می‌تواند جایگاهی برای شکایات و گلایه‌های واقعی و به دنبال آن احقاق حقوق ملت باشد.»

* حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد ملی نوشت: «چهره‌های اثرگذاری همچون میرحسین موسوی، محمد خاتمی و مهدی کروبی مسئولیتی سنگین برعهده دارند و می توانند دست به تاسیس یک جبهه فراگیر بزنند.»

مرعشی تصریح کرد: «می توان به درایت رهبران سیاسی جبهه اصلاح طلب به ویژه ثبات قدمی که میرحسین موسوی از خود نشان داده اطمینان داشت. حوادثسیاسی اخیر ظرفیت های عمیق نیروهای سیاسی اصلاح طلب را به نمایش گذاشت. در واقع تبلور این رهبری راسخ در میرحسین موسوی نمود پیدا کرد. این جبهه فراگیر باید نقش رهبری جریان و مدیریت را مشخصا به محبوب ترین چهره اصلاح طلب بسپارد و بدون هماهنگی با وی هیچ اقدام سیاسی در جبهه اصلاح طلب صورت نگیرد. در واقع اکثریت این نقش را برای میرحسین موسوی پذیرفته اند.»

* حسین باقرزاده از اعضای سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در سایت ایران امروز نوشت: «تشکیل یک جبهه سیاسی وسیع که همه نیروهای فعال در جنبش سبز را در برگیرد بهترین راهکار در برابر آقای موسوی است و به جز این هر حرکتی که بخواهد بخشی از نیروها را کنار بزند باعثانهدام و شکست خواهد شد.» وی تاکید کرد: «موسوی باید توجه داشته باشد که بخش عمده ای از فعالان در جنبش سبز کسانی هستند که در رای گیری های جمهوری اسلامی شرکت نکرده اند و در نتیجه به آقای موسوی نیز رای نداده اند. علاوه بر این، بسیاری از این افراد و حتی بخشی از کسانی که در رای گیری اخیر شرکت کرده اند و به آقای موسوی رای داده اند ایشان را در سرکوب های خونین دهه اول انقلاب مقصر و مسئول می دانند در عین حال، این بخش از جامعه نه فقط در شرایط حاضر طرح این سابقه را لازم نمی بیند بلکه به دلیل مواضع نسبتاً دموکراتیک آقای موسوی در تبلیغات انتخاباتی و همچنین مقاومت ایشان در برابر نظام به حمایت از او برخاسته است. متقابلاً اینان انتظار دارند که آقای موسوی اولاً در برابر فشار کوتاه نیاید و تسلیم نشود، و ثانیاً فرهنگ خودی و غیرخودی را مطلقاً به کنار بگذارد.» این عضو گروهک تروریستی مجاهدین خلق تصریح کرد: «آقای موسوی گزینه چندانی در برابر خود ندارد. آقای موسوی اگر بخواهد جبهه ای تاسیس کند باید توجه کند که طیف حامیان وی از حاکمیت روی برگردانده اند و او هم باید جبهه ای با این مشخصات تاسیس کند. اشتباه است که او بپندارد با تشکیل جبهه ای از خودی ها می تواند در عین به چالش کشیدن حاکمیت، رضایت آن را جلب کند. چنین جبهه ای از آغاز محکوم به شکست است.»

منابع: کتاب الیگارشی علیه جمهوری اسلامی و روزشمار ۸ ماه نبرد مقدس