به گزارش افکارنیوز، نشست سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزیر امور خارجه ایران و وندی‌شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا به منظور تمدید مذاکرات و شرایط زمان آن که تا پاسی از شب گذشته‌(پنج‌شنبه در شهر وین) در جریان بود و تا یک و نیم بامداد امروز به طول انجامید، ساعت ۹ صبح به وقت وین از سر گرفته شد و تا زمان مخابره این خبر، هنوز توافقی در مورد تمدید مهلت مذاکرات صورت نگرفته است.

در پی اظهارات وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اینکه دستیابی به توافق تا ۲۹ تیرماه(زمان پایان ۶ ماه اول گام اول توافقنامه ژنو)، حاصل نخواهد شد، موضوع تمدید مذاکرات مطرح شد و روز گذشته(پنج‌شنبه) در سطح ظریف و اشتون و معاونان آنها چندین ساعت رایزنی برگزار شد که تا ساعت یک و نیم بامداد امروز به طول انجامید اما توافقی در این خصوص حاصل نشد و قرار شد که این رایزنی‌ها امروز نیز مجددا از سرگرفته شود.

سایمن گس نماینده انگلستان در گروه ۱ + ۵ نیز در همین راستا روز گذشته به مدت ۴۵ دقیقه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به گفت‌وگو پرداخت وعلاوه بر آن یک نشست کارشناسی بین ایران و آمریکا نیز برگزار شد.

در صورتی که توافق درباره تمدید و زمان آن حاصل شود مدت آن در یک بازه زمانی ۴ ماهه خواهد بود. در صورت حصول توافق این مذاکرات امروز به پایان میرسد و زمان از سرگیری آن اعلام خواهد شد.