ظریف: فعلا برنامه ای برای ترک وین ندارد

به گزارش افکارنیوز؛ در حالی مذاکرات در وین بین تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان و آمریکا برای تصمیم گیری در خصوص نحوه تمدید توافق ژنو و مذاکرات در جریان است، در وین شایعاتی بین خبرنگاران منتشر می شود.

شایعات از ساعتی قبل از ترک وین از سوی تیم مذاکره کننده و وزیر امور خارجه تا ساعاتی دیگر خبر می داد اما چندی پیش یک منبع رسمی اعلام کرد: ظریف فعلا برنامه ای برای ترک وین ندارد.

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای نیز به مهر خبر داد: مذاکرات همچنان ادامه دارد اما بعید نیست که امروز تمام نشود.

همچنین حاکی است با توجه به ماهیت محور مذاکرات جاری برای تمدید مذاکرات، تعدادی از کارشناسان حقوقی و فنی تیم مذاکره کننده ایران، وین را ترک کرده و به تهران بازگشته اند زیرا مباحثفنی و حقوقی در حال حاضر موضوع مذاکرات نیست.
مذاکرات از صبح امروز در سطح معاونین وزرای خارجه ایران و آمریکا درباره نحوه تمدید مذاکرات در حال انجام است. در وین رسانه ها همچنان به دنبال اخباری درباره زمان نشست خبری مشترک اشتون و ظریف هستند.

هیچ خبر رسمی در مورد پایان مذاکرات هنوز منتشر نشده است.

معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا از صبح امروز درحال رایزنی هستند. دیدار وندی شرمن با عباس عراقچی و مجید تخت روانچی ساعت ۹ صبح آغاز شد و پس از وقفه ای کوتاه در ظهر امروز از ساعت ۱۴:۳۰ از سر گرفته شداما همچنان نتیجه ای درباره تمدید مهلت توافق بین دو طرف حاصل نشده است.

گفتگوها اکنون بر سر نحوه تمدید توافق ادامه دارد. زمان تمدید توافق بر طبق برنامه اقدام مشترک ژنو تا ۲۴ نوامبر خواهد بود اما چگونگی این تمدید در مورد حضور مجدد اعضای هیات ها در وین و نحوه ادامه رایزنی ها همچنان موضوع گفتگو است.