به گزارش افکار به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به دعوت رسمي ارتشبد عبدالرحيم وردك وزير دفاع جمهوري اسلامي افغانستان در صدر يك هئيت دفاعي صبح امروز وارد كابل پايتخت افغانستان شد و مورد استقبال مقامات دفاعي اين كشور و سفير و وابسته دفاعي كشورمان در افغانستان قرار گرفت.

وزیر دفاع کشورمان به هنگام ورود به افغانستان در فرودگاه بین‌المللی کابل در جمع خبرنگاران گفت: سفر اینجانب به کشور دوست و برادر افغانستان به دعوت رسمی برادر عزیزم جناب ارتشبد عبدالرحیم وردک وزیر دفاع جمهوری افغانستان و با هدف تقویت و توسعه روابط دفاعی میان دو کشور صورت گرفته است.

وحیدی افزود: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و زبانی اقتضاء می‌کند روابط ایران و افغانستان گسترش و تعمیق یابد. جمهوری اسلامی ایران سیاست راهبردی خود در قبال افغانستان را در دو مولفه توسعه و امنیت قرار داده و در راه تثبیت صلح، ثبات پایدار در این کشور تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران در ۳۲ سال گذشته شاهد محنت‌های ملت مظلوم و مقاوم افغانستان بوده و همواره در کنار آنان غمخوار و حامی‌شان بوده است. جمهوری اسلامی ایران امنیت افغانستان را امنیت خود تلقی می‌کند و برای امنیت پایدار در این کشور تلاش کرده و می‌کند و آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

وزیر دفاع در ادامه تصریح کرد: مردم مسلمان، فهیم و رشید افغانستان دارای استعدادها، توانمندیها و ظرفیتهای بسیار بالایی برای اداره امور کشور خود بدون دخالت نیروهای فرامنطقه‌ای هستند و باید در این راستا دولت و ملت افغانستان مورد حمایت قرار گیرند.

وحیدی تاکید کرد: ایران و افغانستان با هماهنگی و همکاری قادرند با عوامل تهدیدزا نظیر تروریسم و مواد مخدر و هرگونه عامل ناامنی در منطقه مبارزه کند.

وزیر دفاع در پایان ابراز امیدواری کرد تادر این سفر شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم تا با همکاری‌های روزافزون در بخشهای مختلف، اشتراکات مورد علاقه دو کشور تحقق یابد.

سردار وحيدي در اين سفر با مقامات بلندپايه سياسي دفاعي افغانستان ديدار و پيرامون مسائل دو جانبه، منطقهاي و بينالمللي گفتگو خواهد كرد. قرار است تا ساعات ديگر مراسم رسمي از وزير دفاع كشورمان در محل وزارت دفاع افغانستان از سوي ارتشبد عبدالرحيم وردك و ساير مقامات بلند پايه نظامي اين كشور صورت گيرد.