دو عامل موفقیت انقلاب در دفاع مقدس

به گزارشافکارنیوز،اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویان در مسجد دانشگاه علم و صنعت گفت: کار جهادی کار خداپسندانه‌ای است که شامل حال هر کسی نمی‌شود زیرا از خود گذشتن و به خدا پیوستن کار ارزشمندی است و خداوند نیز ارزش زیادی برای مجاهدین در راه خدا قائل است.

وی افزود: جهاد فقط در دست گرفتن سلاح نیست بلکه خدمت صادقانه به مردم آن هم در سطح مستضعفان نیز نوعی جهاد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جهاد جوانان انقلابی در زمان دفاع مقدس گفت: همزمان با فرمان حفظ ارزش‌های انقلاب از سوی امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران نیز تشکیل شد که یک اقدام جهادی آغاز و به تجربه بزرگی تبدیل شد زیرا نیرویی از درون نیروهای انقلابی و متکی بر جوانان بود.

کوثری ادامه داد: دشمنان در زمان دفاع مقدس و انقلاب دو عامل موفقیت ایران را نشناختند و به همین دلیل نتوانستند بر ما پیروز شوند که این دو عامل پس از ۳۶ سال هنوز هم ناشناخته مانده است.

وی مردم و رهبری را دو عامل موفقیت انقلاب برشمرد و گفت: مردم و رهبری لازم و ملزوم یکدیگر هستند که البته مردم نیز در این زمینه باید فعالیت کرده و سیاست‌های رهبر را محقق کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در حال حاضر روستاها متولی ندارند و به دلیل مطالبه زیاد شهرها نهادها نیز نمی‌توانند به روستاها آنطور که باید رسیدگی کنند، در اتاق وزرا و مدیران هم باز نیست که مردم خواسته خود را به گوش مسئولان برسانند ولی کار خودجوش مردمی کمک بزرگی به طبقه روستایی است.

کوثری عنوان کرد: انتظار نظام و مردم و ولایت اینگونه است که مسئولان طبقه پایین را رها نکنند، رفتار و گفتار مسئولان نیز نوعی جهاد است.

وی با بیان اینکه حق ماموریت مسئولان باید به منظور سازندگی کشور نصف شود، گفت: باید اختلاف مزایا از بین برود و همانطور که جوانان انقلابی به اردوهای جهادی می‌روند حق ماموریت مسئولان نیز نصف شود.

کوثری با اشاره به ادامه نقش مردم و رهبری در کشورمان گفت: در شروع قرن ۲۱ همچنان نقش مردم و رهبری ادامه می‌یابد و این مسئله باب میل مستکبران نیست.

وی گفت: فردی که در اروپا زندگی کرده است و شناختی از مسائل ایران ندارد نمیتواند در مسئولیت خود موفق باشد ولی افرادی که در جوانی در اردوهای جهادی شرکت میکنند درک مناسبی از محرومیتهای روستاها دارند و در صورت انجام مسئولیت میتوانند برای رفع محرومیتها نیز برنامهریزی کنند.