«گیرنده: کدخدای کودک‌کش»!

به گزارش افکارنیوز، از روز جمعه گذشته صدها نفر از مردم تبریز و شهرهای دیگر استان آذربایجان شرقی از جمله اهر، مراغه و بستان‌آباد طی یک حرکت فرهنگی، جملات متنوعی را خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا نوشتند تا نقش اصلی و پررنگ جناب کدخدا را در کشتار کودکان و زنان غزه به آمریکا و همدستانش متذکر شوند.

برگزار کنندگان این حرکت عنوان کردند: این حرکت در حالی صورت گرفت که هنوز هم عده‌ای درصدد بزک‌کردن چهره آمریکا در قبال رویدادهای تلخ و وحشتناک جهانی هستند.

بنابر این گزارش، در مشهد و هم‌اکنون در تهران در قالب خیمه «غزه، تنهای پیروز» که در چهارراه ولیعصر(عج)، پارک دانشجو برپا شده نیز چنین رخدادی صورت گرفته و قرار است شهرهای دیگر نیز به این طرح بپیوندند.

در همین راستا جمعی از هنرمندان کاریکاتوریست تبریز نیز به دعوت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، ورکشاپ کاریکاتورِ «به فرمان کدخدا» را در واکنش به جنایت‌های صورت گرفته در غزه برگزار می‌کنند.

این هنرمندان، قرار است به‌صورت زنده، اقدام به طراحی مجموعه‌ی کاریکاتورهایی با موضوع جنگ غزه کنند و آثار آنان متضمن نقد مسائلی همچون حمایت آمریکا و دولت‌های اروپایی از جنایت در غزه، دوگانگی در برخورد با مسئله حقوق بشر، کودک‌کشی توسط صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها خواهد بود.

«به فرمان کدخدا» روز چهارشنبه ۲۲ مرداد از ساعت ۱۸ الی ۲۱ روبروی میدان ساعت تبریز برگزار می‌شود.

چهره‌هایی چون مجید دلدوزی، مهدی نعلبندی، احمدرضا بیضایی، فرهاد رحیم قراملکی به همراه جمع دیگری از هنرمندان تبریز در این کارگاه هنرنمایی خواهند کرد.

گروه‌هایی که علاقه‌مند به برپایی چنین ایستگاه‌های در پارک‌ها، میادین و نماز جمعه شهرهای خود هستند می‌توانند با مراجعه به اینجا با برگزارکنندگان این طرح مکاتبه کرده و بنرهای مخصوص آن را دریافت کنند.

برخی از عکس‌ها در این باره را در زیر می‌توانید ببینید.