افشاگری یک خبرنگار درباره بورسیه‌ها

به گزارش افکارنیوز، روز گذشته " مجتبی صدیقی " معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با اعلام اینکه لیست‌هایی که تحت عنوان «اسامی افراد استفاده‌کننده از بورسیه خلاف روال قانون» در فضای مجازی منتشر شده مورد تایید وزارت علوم نیست، تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش این موضوع را پی‌گیری قضایی می‌کند؛ وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد یک سری بی‌اخلاقی‌ها در جامعه هستیم افزود: اطلاعات منتشرشده قدیمی و غیرمستند هستند و وزارت علوم پیگیری‌های قضایی خود را انجام خواهد داد. پیگیری‌های امنیتی نیز از سوی مراجع ذیربط در حال انجام است.

صدیقی همچنین درباره سوابق خبرنگاری که فهرست مجعول را منتشر کرده بود، گفت: منشاء این بی‌اخلاقی‌ها افرادی هستند که ارتباطاتی با عناصر سیستم قبلی داشته‌اند و این اطلاعات را منتشر کرده‌اند. شاهد این ادعا هم این است که تمام اطلاعات قدیمی و غیرمستند بوده و شامل اقدامات انجام شده در این دوره نیست؛ به همین خاطر هیچ کدام از این اسناد واقعی نیستند.
وی در ادامه سخناش با بیان اینکه فردی که در فضای مجازی لیست بورسیه‌ها را منتشر کرده در پی انتقام‌گیری است، گفت: فردی که جواب منفی در خصوص بورسیه خود در این دوره دریافت کرده به دنبال آن بوده تا با استفاده از ارتباط خود با سیستم قبلی، دست به این اقدام غیراخلاقی بزند و فضای جامعه را مخدوش کند و از این جهت که با بورسیه او مخالفت شده، در پی انتقام‌گیری است.

در واکنش به اظهارات معاون وزیر علوم، خبرنگاری که فهرست مجعول را منتشر کرده بود از نحوه دسترسی خود به فهرست پرده برداشت و به صدیقی یاداوری کرد چه کسی از داخل وزارت علوم دولت یازدهم، اسامی را در اختیار وی قرار داده است.

غزالی در پاسخ خود به صدیقی در سایت انتخاب می‌نویسد: " بعد از مشاهده ی سخنان شما انگشت به حیرت مانده ایم که آخر این ادعای شما چه معنایی دارد که: " ظاهرا اطلاعاتی که منتشر شده در روزهای آخر دوره مسئولیت قبلی از سیستم بیرون رفته است، و منشاء این بی اخلاقی‌ها از سوی افرادی است که ارتباطاتی با عناصر سیستم قبلی داشته‌اند و این اطلاعات را منتشر کرده اند. "! و مگر میشود عقل سلیمی قبول کند که این اطلاعات را سیستم قبلی! به ما داده است! برای چه؟! برای افشاگری علیه خودش؟!


جناب آقای دکتر اگر شما فردی تحصیلکرده نبودید و فقط فیلم های پلیسی هم نگاه می کردید متوجه می شدید که برای هر اتفاقی انگیزه ای لازم است و قطعاً دولت قبل انگیزه ای برای افشای بورسیه هایی که توسط خودش داده شده است ندارد و البته اگر کمی به سوابق بنده هم توجه می کردید در می یافتید که بنده چند ماه آخر دولت گذشته را بر خلاف شما ساحل نشینها در زندان و سلول انفرادی سپری کردم و اساساً ارتباطی با دولتیان پیشین نداشتم که بخواهم از آنها لیستی بگیرم؛ حال بگذریم از این ادعای شما که فرمودید اطلاعات قدیمی است و ما باز انگشت به دهان ماندیم که مگر قرار است لیست بورسیه هایی که سال ۹۱ پذیرفته شده اند جدید باشد!


جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه ای طبقه ۱۳ شهرک غرب چه کسی این اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس میگرفت و پیغام میداد و ما هم بنا به صلاحدید و شرایط تحریک محرکان نشدیم و اگر اکنون هم فکر میکنید که ما ابزار شده ایم و شما ضربه خود را به جریانی زده اید و اکنون در پی زد و بند با همان جریان هستید و برای حذف نامتان از آن لیست مورد نظر مجلس به دنبال خوش خدمتی به ان جریان هستید سخت در اشتباهید که نه تحریکات و نه تهدیدهایی که در این چند روزه از جانب شما و اطرافیانتان برای سکوت در برخی موارد روانه ما شده است کوچکترین تاثیری در اقدام ما نداشته و صرفاً بنا به در خطر دیدن آینده علمی کشور این اقدام را انجام دادیم و تا آخر هم ادامه خواهیم داد و قطعاً بازنده این بد اخلاقی شما خواهید بود. "

غزالی همچنین درباره تحصیل فرزند صدیقی در هلند نوشت: از ما نخواهید به خاطر آقازاده ی شما که می گویند در لیست بورسیه های خارج هستند و اکنون در کشور هلند اقامت دارند و شما فرموده اید با هزینه ی شخصی به آنجا رفته اند و البته با توجه به میزان هزینه ی تحصیل در خارج که رقم یک میلیارد توسط شما بیان شده باید به توانمندی جنابعالی در جهت تهیه ی این هزینه آفرین گفت، درباره یک اتفاق خطرناک و بنیان افکن که آثار تاریخی دارد سکوت کنیم.