واکنش رئیس جمهور به استیضاح وزیر علوم

به گزارش افکارنیوز، رئیس جمهور هم‌اکنون در حال سخنرانی در اجتماع گسترده مردمی در ورزشگاه تختی این شهر است.

روحانی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به اینکه در حال حاضر تورم به ۳۴ درصد رسیده است گفت: سعی داریم تا پایان امسال تورم را کاهش داده و رضایت مردم را فراهم کنیم.

دولت به وعده‌های خود پایبند است

وی به سه وعده خود در زمان انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نجات اقتصادی احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان شعار ما بوده و برای تحقق این سه وعده بزرگ دولت تلاش جدی می‌کند.

وی گفت: در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدیدی و سرسام‌آور بالای ۴۰ درصد و رکود شدید مواجه بود اما بنده قول دادم تا پایان سال تورم را به ۳۵ درصد کاهش دهم و این مساله امروز تحقق یافته و تورم به کمتر از ۳۴ درصد رسیده است.

دست‌یابی به رشد مثبت تا پایان سال ۹۳

رئیس جمهور با تاکید بر رویش ثبات در فضای اقتصاد کشور و ایجاد امیدواری نسبت به آینده گفت: رشد اقتصادی در سال ۹۱ منهای ۶.۸ درصد بود و در پایان سال ۹۲ نیز این رشد به منهای ۱.۱ درصد رسید و تا پایان سال ۹۳ رشد اقتصادی ما مثبت خواهد بود.

انتظار داریم مجلس در رای خود تجدید نظر کند

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم در مجلس گفت: هرچند دلم می‌خواست در شرایطی که وزیر اندیشمند علوم ما در مجلس شورای اسلامی استیضاح می‌شود در بهارستان حاضر و در کنار وزیر علوم باشم اما با زبان صریح اعلام می‌کنیم که از مجلس انتظار داریم که در رای خود به وزیر علوم تجدیدنظر کند.

وی گفت: از نمایندگان استان در مجلس سپاسگزارم که در مجلس حاضر شده و به خاطر حمایت دولت به وظایف خود عمل می‌کنند.

روحانی افزود: این نمایندگان و برخی از وزرا عصر به استان بازمی‌گردند و در ادامه سفر با ما خواهند بود.

وی تصریح کرد: دولت به رای مجلس هر چه باشد احترام می‌گذارد اما به نمایندگان مجلس از همین جا اعلام می‌کنیم امروز هر چه اتحاد و وحدت قوا بیشتر باشد دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال خواهند شد.

نمایندگان به وظیفه قانونی خود عمل کنند

رئیس جمهور ادامه داد: امیدواریم نمایندگان مجلس در چارچوب قانون اساسی و آیین‌نامه مجلس به وظیفه خود عمل کنند.

روحانی گفت‌: امیدواریم در آستانه هفته دولت و بازگشایی دانشگا‌ه‌ها مجلس با رای قاطع خود از وزیر علوم حمایت کند.

ادامه دارد......