به گزارش افکارنیوز، روزنامه یدیعوت آحارونوت تصریح کرد: اسرائیل هر چه زودتر بفهمد که پایش به یک جنگ فرسایشی کشیده شده و در نتیجه برای مقابله با آن اقدامی مناسب را آغاز کند، این جنگ زودتر خاتمه می‌یابد. آنچه که تصور می‌شد یک عملیات یا حمله نظامی باشد به یک جنگ فرسایشی تبدیل شده است.

این روزنامه افزود: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر، موشه یعلون وزیر جنگ و بنی گانتس رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل خواستار چنین اتفاقی نبودند و ساکنان جنوب اسرائیل از پدید آمدن چنین شرایطی واهمه داشتند، شرایطی که به آنها اجازه ندهد به خانه‌ها و زندگی عادیشان بازگردند.

به اعتقاد نویسنده، حماس تا زمانی که بتواند به پرتاب راکت و خمپاره ادامه دهد، نقش نیروی مبارزی را بازی می‌کند که دست از مقاومت نمی‌کشد. حماس دیگر نیازی ندارد تا خسارت و آسیب بیشتری بر اسرائیل وارد کند. خمپاره‌ای که یک اسرائیلی را کشت کافی است تا ضربه احساسی سنگینی به ما وارد کند.

در همین حال تحلیلگران صهیونیست معتقدند ترور رهبران مقاومت تنها برای لحظاتی روحیه صهیونیست‌ها را بالا می‌برد و این مسئله از نقطه نظر امنیتی اقدامی بیهوده است و تأثیری بر قابلیت‌های نظامی حماس ندارد.

«نخمان تال» رئیس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با تلویزیون این رژیم گفت: «در طول تاریخ هر زمان که ما پس از اینکه برای به قتل رساندن یک رهبر حماس خوشحالی کردیم به زودی دریافتیم که چقدر در ابراز خوشحالی خود اغراق کرده‌ایم.» این آشکارترین تایید تل‌آویو درباره این است که قتل سه رهبر گردان‌های القسام هیچ تأثیری بر قابلیت‌های نظامی حماس نمی‌گذارد.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز به قلم «یوسی ملمن» تحلیلگر اطلاعاتی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که همیشه شخصی که جانشین رهبر به قتل رسیده می‌شود اثبات کرده است که کیفیت و قابلیت‌های بالا یا بالاتری دارا است.

یفتاح شاپیر رئیس پروژه توازن نظامی خاورمیانه هم در مصاحبه خود با کانال ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: حماس دارای یگان موشکی ویژهای است که این گروه مقاومتی را قادر ساخته از اکنون تا چندین ماه آینده نیز به جنگ خود ادامه دهد.