به گزارش جام نیوز، شبکه العربیه در تاریخ ۲۸ خرداد ماه در برنامه" واجه الصحافه" با دعوت از یک کارشناس عرب مسائل ایران و عراق به نام دکتر عبد الله النفیسی اعلام کرد که یکی از اساتید ارشد دانشگاه تهران دکتر محمد جواد لاریجانی به خاطر فاش کردن اسرار نظام به مدت ۲سال زندانی شده بود . کارشناس داستان را اینگونه بیان کرد :
«شخص بسیار خطرناکی در ایران وجود دارد که عربهای حاشیه خلیج به وی توجهی ندارند این شخص، دکتر محمد جواد لاریجانی برادر علی لاریجانی رئیس مجلس ایران است، در زمینه فیزیک تخصص دارد و جزو بزرگان علم فیزیک در ایران به حساب می آید. وی از " ام آی تی " هاروارد فارغ التحصیل شده و شخصی است که روابط استراتژیکی با متفکرین آمریکائی دارد.»
کارشناس شبکه العربیه مدعی شد: «رهبر انقلاب آقای خامنه ای چند سال قبل از وی دعوت کرد تا برای جمهوری اسلامی ایران یک نقشه راه برای سالهای آینده پیش روی نظام ایران تهیه کند. وی این نقشه را تهیه کرد و آنرا نظریه " ام القری " نام نهاد.»
عبد الله النفیسی در ادامه افزود: «لاریجانی در یک اشتباه فاحش درمیان دانشجویان و در کمال بالندگی و هیجان دینی از نظریه خود پرده برداشته و به آنها می گوید: " که من این نظریه را خدمت رهبری ارائه کرده و مورد قبول ایشان قرار گرفته و برای اجرا به سازمانهای مربوط ارجاع داده شده است. "
به دنبال این افشاگری محمد جواد لاریجانی مورد بازخواست قرار گرفت و به وی اعلام وی ظاهرا این امر نپذیرفته و مقاومت کرده و به خاطر این امر به زندان انداخته شد و تقریبا برای مدت ۲سال در زندان بود.
و این است عقوبت فاش کردن اسرار نظام.»

با این وضعیت در آینده بایستی شاهد زندانی کردن سایر مسئولین جمهوری اسلامی توسط العربیه باشیم.