توصیه رئیس پارلمان ایران به آمریکایی‌ها

به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم اختتامیه دهمین همایش بین‌المللی انرژی از وجود امنیت سیاسی در ایران به عنوان یک مزیت بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگونه وابستگی سیاسی به قدرت‌های خارجی ندارد و جز دوران پیش از پیروزی انقلاب که ایران یکی از اقمار آمریکا بود، در شرایط فعلی یکی از مستقل‌ترین کشورهای جهان به‌شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه به دلیل وجود یک قانون اساسی در ایران یک دموکراسی قوی حکم‌فرما است و در کشور هیچکس نمی تواند دیکتاتوری کند، تصریح کرد: در ایران با وجود مشکلات متعدد که برخی از قدرت های غربی ایجاد کرده اند، اما نظام جمهوری اسلامی نه تنها سرپا مانده، بلکه قوی تر از گذشته شده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل پایداری جمهوری اسلامی ایران به دلیل ساختار سیاسی آن است، اظهار داشت: در طول بیش از سه دهه گذشته تاکنون آمریکا از هیچ تلاشی برای ناکامی ایران دریغ نکرده است، اما باید آمریکایی ها درک صحیح تری از ایران داشته باشند، زیرا ایران یک کشور صاحب‌نظر در سطح منطقه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به اشتغال عراق توسط آمریکا هشدار داده بود، بیان کرد: آمریکایی ها حدود ۶ هزار میلیارد دلار در افغانستان و عراق هزینه کردند و در نهایت پس از چندین هزار کشته دست خالی به کشورشان بازگشتند.

وی با یادآوری اینکه از سال ۲۰۰۱ میلادی آمریکا به بهانه مقابله با تروریسم و تولید مواد مخدر به افغانستان حمله کرد، گفت: در سال ۲۰۰۱ میلادی تولید مواد مخدر در افغانستان ۲۰۰ تن بود که هم اکنون به ۸ هزار تن رسیده است و وضعیت تروریسم در منطقه خاورمیانه نه تنها بهبود نیافته که وضعیت فعلی تروریسم‌ها حاکی از اقدامات آمریکا است.

رئیس مجلس از حمله هوایی آمریکا به سوریه و عراق به بهانه مبارزه با ترویسم به عنوان یک اقدام اشتباه یاد کرد و ادامه داد: مقابله با تروریسم هایی همچون داعش با حمله هوایی چاره‌ساز نیست و آمریکایی ها با این حملات هوایی یا به دنبال یک ژست سیاسی هستند و یا هدف دیگری را دنبال می کنند.

وی با تاکید بر اینکه با این حملات هوایی آمریکایی، داعش نه تنها از بین نمی رود، بلکه به تقویت آنان کمک می کنند، خاطر نشان کرد: بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه، ایران در معادلات سیاسی خود روراست حرف می زند.

لاریجانی افزود: برخی از کشورهای منطقه در ظاهر تروریسم را محکوم می کنند، اما پشت پرده به آنها کمک مالی می‌کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ایران بدون پنهان‌کاری اهداف سیاسی خود را اعلام می کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین بارها حمایت کرده و آن را رسما اعلام می کند، زیرا ایران دارای یک استقلال رأی است.

نماینده مردم قم در مجلس از وجود امنیت در ایران به عنوان یک مزیت بزرگ یاد کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل وجود امنیت در ایران دموکراسی و رهبری هوشمندانه بوده است و یکی از دلایل وجود اختلاف نظر در بین سیاسیون هم به دلیل وجود همین دموکراسی نیز می باشد.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه این اختلاف نظرها نباید منجر به مشاجره و سایش شود، بیان کرد: ادامه این روند منجربه شلوغ کردن فضای سیای در کشور می شود و قطعا در بلندمدت این مساله بر مزیت امنیت تاثیرگذار خواهد بود.