تندرو ها به دنبال ایجاد تقابل دولت و مجلس

به گزارش افکارنیوز، محمد دهقان با تاکید بر اینکه بنای مجلس بر تعامل با دولت است گفت: شرایط پیچیده کشور لزوم تعامل و همراهی دولت و مجلس را تقویت می کند، از یک سو رکود اقتصادی کشور را آزار می دهد و از سوی دیگر فشارهای بین المللی بر ایران افزایش یافته است.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرفداران افکار امام در دنیا در برابر آمریکا قد علم کرده و قیام کرده اند در نتیجه به منافع آمریکا در منطقه آسیب وارد شده است لذا آمریکا به دنبال این است که با تحریم های اقتصادی بر ایران فشار بیاورد، که این فشارها و تحریم ها ایران را دچار مشکلاتی کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به تلاش های استیضاح کنندگان برای حل دغدغه ها و صرف نظر از استیضاح گفت: استیضاح کنندگان هم به دنبال این بودند که تا آخرین لحظه استیضاح را به تاخیر اندازند لذا معتقد بودند اگر فرجی دانا بخشی از خواسته های استیضاح کنندگان را تامین کرده، اطلاعیه صادر کند و افرادی که در فتنه ۸۸ دخیل بوده اند را از سمت های مهم این وزارتخانه برکنار کند، استیضاح را منتفی می کنند. اما وزیر علوم حاضر نشد هیچ تعاملی با مجلس داشته باشد.

دهقان ادامه داد: در همین راستا حداد عادل به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان، لاریجانی به عنوان رئیس مجلس و ابوترابی به عنوان نائب رئیس مجلس تلاش زیادی برای میانجی گری انجام دادند تا وزیر علوم مقداری شیوه خود در وزارت علوم را تغییر دهد و همانطور که مجلس دنبال تعامل است فرجی دانا نیز به تعامل با مجلس روی آورد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فرجی دانا با اقداماتش شورای انقلاب فرهنگی را دچار چالش کرده بود و برای انتخاب هر کدام از روسای دانشگاه ها مشکلاتی را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد می کرد همه این مشکلات مجلس را مجبور به استیضاح وزیر علوم کرد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فتنه خط قرمز نظام است و باید این خط قرمز در انتصابات رعایت شود تاکید کرد: تعامل با دولت باید در سایه رعایت خطوط قرمز انجام شود زیرا اصحاب فتنه ضربه سختی به انقلاب زدند.

دهقان با انتقاد از برخی انتصابات گفت: نمی دانم چرا برخی مسئولان مایل نیستند میان خود و اصحاب فتنه فاصله ای قائل شوند؟ که این تفکر و اقدامات برای مجلس قابل پذیرش نیست و عملا نمایندگان این موضع خود را در رای اعتماد به وزرا و استیضاح وزیر علوم ثابت کردند.

وی افزود: مجلس به دنبال کمک و تعامل با دولت است اما مشروط به اینکه منافع و مصالح و چارچوب های نظام از سوی دولت رعایت شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: رئیس جمهور پس از فرمایشات رهبری انقلاب اعلام کردند که همه این فرمایشات ر ا اعمال خواهند کرد بنابر این انتظار داریم دولت فردی را برای وزارت علوم معرفی کند که علاوه بر تخصص های علمی و پژوهشی مشی اعتدال را پیگیری کرده و اصحاب فتنه را که زمینه التهاب آفرینی را برای دانشگاه ها فراهم کردند به ابن محیط علمی وارد نکند.

دهقان در واکنش به برخی شایعات مبنی بر اینکه وزارت علوم سهمیه اصلاح طلبان از دولت روحانی است تصریح کرد: از شان دولتی که با نام اعتدال شکل گرفته به دور است که سهمیه ای برای جریان های سیاسی تندرو قائل شود، در دولت باید افراد معتدل و معتقد به نظام مسئولیت ها را بر عهده گیرند.

وی سهمیه دادن به گروه های سیاسی تندرو را با مشی اعتدال دولت در تضاد دانست و گفت: برای رفع این شائبه دولت باید فردی متدین، معتدل و علمی را که از هرگونه گرایشات تند سیاسی به دور است برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند.

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: جریان تندرو اصلاحات به دنبال ایجاد تقابل میان دولت و مجلس است و تلاش دارد برای آقای روحانی و اعضای هیات دولت این موضوع را ثابت کند که برای دولت اعتدال هیچ راهی به جز پناه بردن به اصلاح طلبان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رفتارهایی که با اصولگرایان مجلس پس از استیضاح شد نشان می دهد اصلاح طلبان تندرو به دنبال ایجاد تقابل میان دولت و مجلس هستند اما آقای رئیس جمهور باهوش تر از آن هستند که به دام این افراد بیافتند.