به گزارش افکارنیوز، روزنامه آفتاب یزد درحالی که در تیتر اول خود نوشته بود: «اتحاد؛ نصب‌العین اصلاح‌طلبان»، درسرمقاله خود خلاف همین ادعا را پیش برد و به قلم صادق زیبا کلام در اصلاح‌طلب بودن کسانی چون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان و محمدرضا تابش‌ ابراز تردید کرد. زیبا کلام بی‌ آن که به سلسله بی‌اعتمادی‌های انتخاباتی جامعه به اصطلاح‌طلبان از سال ۸۲(شورای شهر، ریاست جمهوری، مجلس) اشاره کند، می‌نویسد: این درست است که اصلاح‌طلبی در قامت یک تشکیلات منضبط حزبی نیست اما اینطور هم نیست که هرکس ادعای اصلاح‌طلبی بنماید جامعه او را به عنوان اصلاح‌طلب بشناسد.

کم نبودند کسانی که در گذشته خیلی اصرار داشتند بگویند ما هم اصلاح‌طلب هستیم اما جامعه آنان را به عنوان اصلاح‌طلب به رسمیت نشناخت. آقای کواکبیان رهبر حزب مردم سالاری، آقای علیرضا محجوب رهبر خانه کارگر و یا خانم سهیلا جلودارزاده از جمله رهبران حزب اسلامی کار و برخی دیگر هم داعیه اصلاح‌طلبی داشتند اما جامعه این مدعا را از آنان نپذیرفت. این نپذیرفتن را مردم در انتخاب مجلس نهم در اسفندماه سال ۹۰ نشان دادند. آقای دکتر کواکبیان در سمنان حوزه انتخابیه‌اش نتوانست به مجلس نهم راه‌یابد و آقای علیرضا محجوب هم ناپلئونی و با حداقل آرا توانست به مجلس راه‌یابد.

زیبا کلام که سابقه تجلیل از دیکتاتور مستبدی چون رضاخان را در کارنامه خود دارد، آنگاه با اصلاح‌طلب خواندن رفتار علی مطهری ادامه می‌دهد:

مطهری اصلاح‌طلب نیست اما به اندازه وزن اصلاح‌طلبان مثل آقای تابش که خود را لیدر فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس می‌داند یا آقای دکتر کواکبیان که خود را رهبر جبهه هماهنگی اصلاحات می‌داند، بر سر مسائل مختلف ایستادگی کرده است. آقای مطهری هیچ‌وقت خود را نه رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان معرفی کرده، نه رئیس جبهه هماهنگی اصلاحات اعلام کرده، اما خیلی بیشتر از بسیاری از مدعیان اصلاحات در مخالفت با بهره‌برداری سیاسی از فتنه موضع‌گیری کرده است.

در حقیقت زیبا کلام و آفتاب یزد با این لحن صریح، حمایت از فتنه‌گری و آشوب را ملاک اصلاح‌طلبی مدعایی خود عنوان کرده‌اند و طبیعتا با این مقیاس، جز بازیگران نقش در پروژه سیاوام آی‌سیکس و موساد که در فتنه ۸۸ فعال بودند کسی در سبد اصلاح‌طلبی کذایی نمی‌ماند.

یادآور میشود پیش از این شبکه دولتی بیبیسی از علی مطهری به عنوان اصلاحطلب جدید یاد کرده بود.