تقاضای همکاری آمریکا از ایران بازی سیاسی است

به گزارش افکارنیوز، علاء الدین بروجردی امروز در بروجرد اظهار کرد: تمام گروهک‌های تروریستی نظیر داعش از یک پشتوانه استکباری و هم پیمانان منطقه‌ای برخوردار هستند.

وی ادامه داد: گروه تکفیری داعش توسط آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنان در کشورهای اروپایی به وجود آمده و از سوی آنها حمایت می‌شوند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکایی‌ها گروه‌های تکفیری از جمله داعش را به کشور‌های اسلامی نظیر سوریه و عراق تحمیل کرده و این موضوع را به یک بحران در این مناطق تبدیل کرده است.

بروجردی تصریح کرد: در حالی که نیروهای نظامی ارتش عراق با حمایت مردم و به پشتوانه مرجعیت در حال مقابله جدی با داعش هستند، این حرکت شبهه ناک از سوی آمریکا انجام شد.

وی تاکید کرد: هدف آمریکا و هم پیمانان او در منطقه از این حرکت نمایشی مبارزه با آنها نبوده، بلکه نجات گروه تکفیری داعش است.



بروجردی در ادامه به اخراج دانشجویان ایرانی اشاره کرد و گفت: این اقدام از سوی دانشگاه‌های اروپایی مورد حمایت و قبول دولت جمهوری اسلامی ایران نیست.



وی با اشاره به تعداد زیادی دانشجویان ایرانی در آمریکا و اروپا عنوان کرد: فراگیری دانش‌های نوین به عنوان یک ضرورت در نهضت علمی است که جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام سردمدار آن است.



نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی علاقمند به فراگیری رشته‌های حساس توسط دانشجویان ما نبوده و همواره با بهانه‌های واهی در این راستا اقدام می‌کنند.



بروجردی یادآور شد: اقدام به هنگام وزارت خارجه در احضار سفیر نروژ در تهران و هشدار به آنها یک ضرورت بوده و وزارت خارجه با جدیت باید از تضییع حقوق شهروندان و دانشجویان ما جلوگیری کند.



وی در ادامه به گروه ائتلاف اروپائیان اشاره کرد و افزود: ایران در بحران سوریه و عراق با جدیت در مقابل تروریسم ایستادگی کرده و نقش بسیار مهمی در این راستا ایفا می‌کند.



بروجردی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت و مردم کشورهای سوریه و عراق حمایت کرده و این ائتلاف نمی‌تواند راهی را به پیش ببرد.



رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولان ذی‌ربط با پیشنهاد همکاری آمریکا در مقابله با گروه تکفیری داعش مخالفت کرده و آن را رد کرده‌اند.