واکنش امید به گزینه بودنش برای وزارت علوم

به گزارش افکارنیوز، محمدحسین امید معاون مالی و اداری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه شریف درپاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم که شما یکی از گزینه‌های وزارت علوم هستید؟ گفت: با من از این شوخی‌ها نکنید.

وی در خصوص مسائل رخ داده در زمینه افزایش شهریه دانشگاه آزاد، گفت: چند وقتی بود که دانشگاه‌های ما افزایش شهریه نداشتند و به همین دلیل با مشکلات مالی روبرو شدند. دانشگاه‌های ما در سال جاری با ۱۵۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستند و دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی مشکلاتی در این زمینه داشتند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها امسال مجاز به افزایش شهریه تا حدودی شدند، ادامه داد: اینکه چقدر از محدوده مجاز که وزارت علوم برای آنها در نظرگرفته عدول کرده‌اند را اطلاعی ندارم. وزارت علوم با افزایش شهریه‌ها تا حدی موافقت کرده، اما اینکه در دانشگاه آزاد چه اتفاقی رخ داده است از آن بی‌اطلاع هستم.

امید گفت: آنچه می‌دانم اعتراضی بود که توسط دانشجویان بود که با شرایط قبل پذیرفته شده بودند و این مصوبه عطف به ما سبق شده، اما آنچه وزارت علوم در زمینه افزایش شهریه با آن موافقت کرده مشخص است. بنده به عنوان معاون مالی و اداری وزارت علوم از آن اطلاعی ندارم، اما اگر اتفاق خارج از چارچوبی صورت گرفته باشد، معاونت آموزشی بررسی می‌کند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد می‌کنیم.

وی اظهار داشت: فکر نمی‌کنم دانشگاهی بخواهد خارج از ضوابط عمل کند. قطعا سقف افزایش شهریه تا حدی است و این مسئله در شورای گسترش وزارت علوم تعیین شده است.

معاون اداری و مالی وزارت علوم در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت دانشجویان نروژی و فنلاندی که با مشکلاتی روبرو شده‌اند، گفت: این مسئله در حوزه مرکز روابط بین‌الملل وزارت علوم توسط دکتر سالارآملی و مسئولان وزارت خارجه در حال پیگیری است.

امید در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه شنیده شده دانشگاه ایرانیان به شکل مجازی دانشجو پذیرش می‌کند، گفت: بنده از این مسئله اطلاعی ندارم، اما براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که ابلاغ شد، این دانشگاه قاعدتا مجوز پذیرش دانشجو ندارد، مگر اینکه بخواهد مجوز بگیرد.

وی در خصوص مسکن مهر دانشجویی، گفت: وزارت علوم در ارتباط با این مسئله هیچ اقدامی نداشته و بحث مسکن مهر در دولت گذشته هم بر عهده وزارت مسکن بوده است. شاید وزارت علوم در بحث اطلاعرسانی و پیگیری فعالیت داشته، اما کار اجرایی آن بر عهده آموزش عالی نبوده است.