لزوم همکاری همه کشورهای منطقه در مقابل تروریسم

به گزارشافکارنیوز،محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان و ایاد مدنی دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی در نیویورک ملاقات کردند.

طرفین ضمن تبادل نظر در مورد تحولات منطقه ای، فعالیت و جنایات تروریست‌ها در عراق و تهدیدات و خطرات ناشی از اقدامات تروریستی و افراطی گری را خطری جدی علیه وجهه و منافع جهان اسلام برشمردند.

در این دیدار ضرورت توجه جدی و اقدامات کشورهای اسلامی برای صیانت از اعتبار و وجهه اسلام و مسلمانان در سراسر جهان و همبستگی و وحدت کشورهای اسلامی برای توقف جنایات تروریستها مورد تأکید دو طرف قرار گرفت.

ظریف در این دیدار، لزوم برخورد درست و جامع و توقف اقدامات اشتباه گذشته را ضروری خواند.

وی با هشدار نسبت به خطر توسعه تروریسم و افراطی گری در منطقه گفت: جهان اسلام باید از فرقه گرایی جلوگیری کرده و فعالانه و ریشه‌ای با پدیده شوم تروریسم و افراط برخورد کند.

ظریف در این ملاقات تصریح کرد: رقابت‌ها در منطقه باید به منافع مشترک و دوستی تبدیل شود.

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه امارات متحده عربی


همچنین وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته با وزیر خارجه امارات عربی متحده در نیویورک ملاقات کرد.

در این ملاقات ضمن مرور روند مناسبات دو جانبه تقویت همکاری و پیگیری و اجرای توافقات کمیسیون همکاری‌های اقتصادی را مورد تأکید قرار دادند. تحولات منطقه و جنایات تروریست‌ها در عراق و خطر و تهدید نسبت به گسترش آن به سایر کشورهای منطقه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیرخارجه کشورمان در این دیدار تصریح کرد: تهدید جاری علیه همه منطقه است و برخورد جدی با آن، مشورت و همکاری هرچه بیشتر کشورهای منطقه را می‌طلبد.

ظريف نگاه به آينده و لزوم اتخاذ تدابير همه جانبه بری جلوگيري از كشته شدن انسانهاي بيگناه و منحرف نشدن مسير مبارزه و مقابله با فرقه گرايي، تروريسم و افراط را مورد تأكيد قرار داد.