پیشنهاد تشکیل ائتلاف منطقه‌ای ضدداعش

به گزارش افکارنیوز، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مقابله با جریانات افراطی‌ در منطقه اظهار داشت: در حال حاضر علیه گروه تروریستی داعش که در عراق، سوریه، لبنان و یمن فعال است، مقابله‌هایی به صورت پراکنده انجام می‌شود اما این اقدامات پراکنده و برنامه‌ریزی‌ها، چندان نتیجه بخش نخواهد بود.

وی با بیان پیشنهادی برای شکل‌گیری ائتلافی بین کشورهای منطقه برای مبارزه با داعش تصریح کرد: اگر در مواجهه با داعش در عراق، فشاری بر این گروهک وارد شود، این گروه به سوریه می‌رود و اگر در سوریه هم اقدامی علیه آن شکل گیرد، این گروهک به سوی لبنان حرکت می‌کند؛ در حالی که اگر یک ائتلاف در منطقه بین همه کشورهایی که درگیر توطئه داعش هستند، ایجاد شود و تمام برنامه‌ریزی‌ها علیه این گروهک به صورت قدرتمندانه در قالب یک برآیند مشخص و هدفمند اعمال شود، ‌ آن زمان مقابله‌ها موثر واقع می‌شود.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: اگر این ائتلاف شکل بگیرد دیگر اینگونه نیست که از هر طرف به داعش فشار وارد شود، ‌ با رفتن به سمت دیگر این فشار را خنثی کند. در آن شرایط، حرکت داعش به سمت‌هایی خواهد بود که این ائتلاف منطقه‌ای آن را هدایت می‌کند تا با کشاندن آن به نقطه‌ای موجبات انهدام و نابودی آن را فراهم کند.

کارخانه با اشاره به مقابلههای پراکندهای که از سوی کشورهای منطقه برای مقابله با داعش صورت میگیرد، جای چنین ائتلافی را در منطقه خالی دانست و اظهار داشت: از آنجا که داعش ساخته و پرداخته دست آمریکا و صهیونیسم جهانی است، باید یک برنامهریزی هدفمند در راستای خنثی سازی این سیاستهای استکباری صورت گیرد.