نجفی ‌رای اعتماد نمی‌گیرد‌

به گزارش افکارنیوز، علی پهلوان عصر امروز در نشست خبری خود با رسانه‌های لرستان در دانشگاه لرستان گفت: موضع‌گیری‌های محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم به‌گونه‌ایی بوده که در صورت معرفی به عنوان وزیر علوم به مجلس به همان دلایلی که برای وزارت آموزش و پرورش رد صلاحیت شد، به هیچ وجه رای اعتماد نمی‌گیرد.

*نجفی راه فرجی دانا را ادامه می‌دهد


وی با اشاره به اینکه نجفی راه فرجی دانا را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: در دوره وزارت فرجی دانا به طور میانگین هر چهار روز یک رئیس دانشگاه عوض شد که انتخاب این افراد به هیچ وجه براساس لیاقت و شایستگی صورت نگرفته است.

پهلوان گفت: شرایط دانشگاه‌ها بیشتر فضای حاشیه‌ایی و سیاسی بازی به خود گرفته و از فضای علمی دور شده و اگر نمایندگان مجلس به نجفی رای اعتماد بدهند، در حق دانشگاه‌ها جفا می‌شود، ولی در صورتی که رای اعتماد هم بگیرد، با توجه به ادامه روند وزیر قبلی بعد از مدتی استیضاح می‌شود.

دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور در ادامه با اشاره به اینکه گروه داعش و ابوبکر بغدادی از طرف صهیونیست‌ها و غرب حمایت می‌شوند، گفت: این گروه توسط صهیونیست‌ها وغرب به وجود آمده ولی پس از اینکه این گروه برای خود آنها هم ایجاد خطر کرد، تصمیم گرفتند، کمی بر داعش فشار وارد کنند و آن را ضعیف‌تر کنند.

وی انجام عملیات نظامی در خاک سوریه توسط غربی‌ها را محکوم کرد و این کار را تجاوز آشکار به حریم داخلی سوریه دانست.

*فتنه ۸۸ از خط قرمزهای ما است


پهلوان در ادامه مشکلات به وجود آمده در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: جنتی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عملکرد ضعیف و نظارت کمی که در این حوزه دارند، باعثشده‌اند که به فضای فرهنگی کشور لطمه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ از خط قرمزهای ما است، گفت: وزارت فرهنگ باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد و با قرار دادن فیلترینگ در ساخت فیلم‌ها از ساخت فیلم‌هایی چون من عصبانی نیستم که مربوط به اتفاقات سال۸۸ است، جلوگیری کند.

پهلوان همچنین در مورد بحثاسلامی کردن دانشگاه‌ها گفت: با توجه به اینکه این موضوع یک بحثبنیادین است، نیازمند آن است که حوزه علمیه و علما به آن ورود کنند و با کمک وزارت علوم و کمیته انقلاب فرهنگی راه حل و راه کار مناسب را به دست آورند.

وی در مورد فرقه‌‎های نوظهور در دانشگاه‌ها گفت: ریشه این قضیه این است که ما شناخت درستی از اسلام نداریم و برای مقابله با این موضوع باید دانشجوها را از طریق قرآن و ائمه اطهار با اسلام واقعی آشنا کنیم.

دبیر کل اتحادیه دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور خاطر نشان کرد: اساس جنگ ما با غرب در مورد تمدن اسلامی است که تا ساخت آن باید کشور اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.