این خبر را سایت رسمی میرحسین موسوی روز گذشته منتشر کرد.

رئیس بنیاد باران همچنین تاکید کرد که " این معذرت خواهی هرچند ممکن است برای مهندس موسوی ناخوشایند باشد اما اوضاع فعلی اقتضا می کند که برخی افراد قربانی شوند تا به بدنه اصلی جنبش اصلاحات صدمه وارد نشود. "

سایت کلمه در ادامه این گزارش اضافه کرده است که " در روزهای اخیر شایعه معذرت خواهی مهندس موسوی در بین طرفداران جنبس سبز منتشر شده است. "

این سایت هچنین نوشته است: طی تماسی که با زهرا رهنورد برقرار شد، ایشان تاکید کرده که مهندس موسوی عقب نشینی نخواهد کرد و اگر سید محمد خاتمی به فکر جنبش اصلاحات است، از خود نیز باید بگذرد و خود را باید فدا کند.

کلمه البته توضیح نداده است که " از خود گذشتن " خاتمی به چه معنی است و اینکه واکنش شخص میرحسین موسوی به پیشنهاد آقای خاتمی چه بوده است.

فارغ از این موضوع این سایت تلویحا تایید کرده که تماس با خانم رهنورد که در حبس خانگی قرار دارد امری عادی است و وسایل ارتباطی در اختیار او و همسرش قرار دارد.

جالب آنکه سایت کلمه که به نظر می رسید این خبر را ناخواسته منتشر کرده است، دقایقی پس از انتشار آن را از خروجی خود برداشت.

گفتنی است، سید محمد خاتمی این روزها اندیشه نقش آفرینی در انتخابات مجلس نهم و بازگشت به عرصه سیاسی کشور را در سر می پروراند اما تاکنون حاضر نشده شروط بازگشت به نظام را محقق کند چرا که از انتقادات احتمالی اپوزیسیون و فشار احزاب افراطی هراسان است.

البته پیشنهاد اخیر آقای خاتمی به میرحسین نشان می دهد که ممکن است او در اندیشه همراه کردن سران فتنه برای " اعلام پشیمانی جمعی " باشد.

به نوشته جهان، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سوی نظام رسما ضدانقلاب محسوب شده اند و مشخص نیست که اگر آنان از گذشته خود اعلام برائت و پشیمانی کنند اقدام آنان تنها به معنی عفو اتهاماتشان خواهد بود یا امکان حضور در عرصه سیاسی را هم خواهند داشت. یا اینکه اساسا عذرخواهی آنان قابل پذیرش نیست.

مسئولان ارشد نظام تاکید کرده اند که شرط بازگشت خاتمی و دیگر فعالان جریان فتنه به عرصه سیاسی اعلام برائت رسمی از جریان فتنه است در غیر اینصورت آنان همچنان از متهمان فتنه ۸۸ محسوب می شوند.