پخش کلیپ سران فتنه در حزب اعتماد ملی

به گزارش افکارنیوز، احزاب و تشکل های اصولگرا در هفته ای که گذشت، روزهای پرخبری را سپری کردند، از برگزاری همایش همگرایی اصولگرایان گرفته تا خبر برگزاری نشست سه جانبه آیات مصباح، موحدی کرمانی و یزدی؛ اما از سویی دیگر نیز برگزاری همایش پرحاشیه حزب اعتماد ملی بعد از ۵ سال و حمایت از سران فتنه در این همایش و نیز استعفای محمد هاشمی از حزب کارگزاران از مهم ترین خبرهای هفته گذشته بود.

برخی از مهم ترین محورهای این اخبار در ادامه می آید:

*برگزاری همایش همگرایی اصولگرایان


روز شنبه هفته گذشته گام اول همایش همگرایی اصولگرایان با حضور آیت‌الله مصباح یزدی و شخصیت‌های مختلف سیاسی اصولگرا در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد.

در این همایش علاوه بر آِیت‌الله مصباح، آیت الله موحدی کرمانی، غلامعلی حداد عادل، سعید جلیلی، محمد‌نبی حبیبی، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، حجت‌الاسلام روانبخش، محسن کوهکن، اسدالله بادامچیان، حسین فدایی، مهرداد بذرپاش، فاطمه‌ آلیا، مصطفی میرسلیم، حجت‌الاسلام ابراهیمی، رضا تقی پور، جواد شمقدری، امیری فرد، رامین، ترقی، الله کرم، حمید رضا حاجی بابایی، مصطفی نجار، قدیری ابیانه، حسین طلا، رسایی، علی‌اصغر زارعی، حجت‌الاسلام شیرمردی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی، محمد سلیمانی، صادق محصولی، حجت‌الاسلام شجونی، حجت‌الاسلام نبویان، مجتبی رحماندوست، زریبافان، سعید‌لو، سیدمحمد حسینی، مسعود میر‌کاظمی، نقوی حسینی، صدر‌الدین شریعتی، نیکزاد، کامران دانشجو، روح‌الله حسینیان و کریمی اصفهانی حضور داشتند.

*آیات مصباح، موحدی‌کرمانی و یزدی با یکدیگر دیدار می‌کنند


بر همین اساس قرار است آیت‌‌الله مصباح‌یزدی رئیس موسسه پژوهشی آموزشی امام خمینی(ره)، ‌ آیت‌الله موحدی‌کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با یکدیگر دیدار کنند.

در این جلسه مشترک که در روزهای آتی برگزار می‌شود درباره مباحثهمگرایی و وحدت اصولگرایان صحبت شود.

حجت الاسلام تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره نشست سه‌جانبه آیت‌الله مصباح، آیت‌الله یزدی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی گفت: این دیدار در چنین سطحی نقطه امید برای همه اصولگرایان و علاقه‌مندان به انقلاب است.

*استمرار جلسات حجت‌الاسلام ناطق‌نوری برای حضور در انتخابات


خبر حضور ناطق در عرصه سیاسی هم از خبرهای مهم هفته گذشته حوزه احزاب خبرگزاری فارس بود.

احمد ناطق‌نوری از استمرار جلسات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با حجت‌الاسلام ناطق‌نوری برای حضور در انتخابات خبر داد و گفت: این دید و بازدید‌ها و اصرار و درخواست‌ها همچنان ادامه دارد اما هنوز ایشان جواب مثبت نداده است.

*بادامچیان: اصلاح‌طلبان می‌خواهند به زور ناطق را به خود بچسبانند


در همین زمینه اسدالله بادامچیان نایب‌رئیس جبهه پیروان در پاسخ به سوال خبرنگاری که نشست سه‌جانبه آیات مصباح، موحدی‌کرمانی و یزدی را با نشست سه‌جانبه هاشمی، ناطق و خاتمی مقایسه کرد، گفت: «آقای ناطق جزء اصلاح‌طلبان نیست و فعالیت انتخاباتی ندارد اما اصلاح‌طلبان می‌خواهند به زور روحانی، هاشمی و ناطق را به خود بچسبانند که اشتباه می‌کنند.»

*حکیمی‌پور رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد


در هفته گذشته و در آخرین نشست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در زمان ریاست حزب مردم‌سالاری، حکیمی‌پور به عنوان رئیس دوره‌ای شورا و محسن رهامی به عنوان رئیس کمیته انتخابات انتخاب شدند.

*پایگاه اطلاع‌رسانی «ندا» راه‌اندازی شد


صادق خرازی عضو مؤسس حزب نو اصلاح‌طلب ندای ایرانیان با انتشار بیانیه‌ای از راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی تشکل متبوعش خبر داد.


همایش «امتداد اعتماد» از سوی حزب اعتماد ملی استان تهران، عصر روز عید غدیر در موسسه الهادی(ع) برگزار شد.

این اولین مراسم رسمی بعد از توقف فعالیت‌های حزب اعتماد ملی بود که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب و اعضای این حزب از جمله محمدرضا عارف، الیاس حضرتی، عیسی سحرخیز، محمدجواد حق شناس، هادی غفاری، علیرضا محجوب، مصطفی کواکبیان، رسول منتجب‌نیا و عیسی سحرخیز در آن حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم نماهنگی پخش شد که در آن مهدی کروبی از سران فتنه ۸۸ از خودرو پیاده شده و به سمت محمد خاتمی می رود. در حالی که این نماهنگ در حال پخش بود برخی حاضران شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد سر دادند.



*توضیحات حق‌شناس درباره علت پخش کلیپی مربوط به سران فتنه در همایش حزب اعتماد ملی


محمد جواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره علت پخش کلیپی مربوط به سران فتنه در همایش این حزب توضیحاتی را ارائه داد.

*استعفای محمد هاشمی از حزب کارگزاران


محمد هاشمی مسئول دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌ استعفای خود از حزب کارگزاران را به وزارت کشور و دبیرکل حزب آقای کرباسچی تقدیم کردم.

وی درباره علت استعفای خود گفت: در شرایط فعلی مسئولیت حزبی سنگین است و لازمه آن انسجام فکری در تصمیم‌گیری است.

هاشمی تصریح کرد: در شورای مرکزی که مرکز تصمیم‌گیری محسوب می‌شود انسجام بایسته از نظر من نبود و نمی‌توانستم فعالیت حزبی کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استعفای شما از سوی دبیرکل کارگزاران پذیرفته شده است گفت: این موضوع ربطی به ایشان ندارد.

۲ دهه فعالیت سیاسی رئیس دولت اصلاحات


بازگشت یک‌طرفه یا بازگشت سفید، توصیف کارشناسان سیاسی از نوسازی و بازسازی‌های اخیر در جبهه اصلاحات است که برخی آن را با «بازگشت سفید» محمد خاتمی بی‌ارتباط نمی‌دانند.

تاکید بر محور قرار دادن رئیس بنیاد باران و اصرار بر فعال‌سازی مجدد سید محمد خاتمی از زمانی تشدید شد که برخی اصلاح‌طلبان، گزاره «روحانی یک مستاجر ۴ ساله» را مطرح کردند و این استراتژی به یکی از محورهای عملیاتی در دستور کار جریان فتنه – تجدید نظر طلبان قرار گرفت.

تلاشی با این پیش فرض که خاتمی نقش موثری در پیروزی حسن روحانی داشته است و ابعاد مختلف این تلاش در شورای مشورتی اصلاحطلبان قوام یافت.