به گزارشافکارنیوز، اخبار مربوط به درگیری‌های اخیر در مرز ایران و پاکستان، از جمله مهم‌ترین موضوعات مربوط به ایران است که امروز مورد توجه مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است.


روزنامه«عرب نیوز»در این زمینه می‌نویسد، دو نیروی مرزبان ایرانی و یک افسر پاکستانی در واقعه تیراندازی در مرز دو کشور ‌ که بنا بر اعلام ایران، به سبب تلاش گروه‌های مسلح به درون ایران رخ داده جان باخته‌اند.

این روزنامه در ادامه به نقل از منابع رسمی ایرانی می‌نویسد، در این واقعه‌، چند تن از عناصر مسلح نیز کشته شده‌اند و یک خودرو و تعدادی سلاح از آن‌ها به دست آمده است. با این حال، یک مقام پاکستانی مدعی شده، دلیل کشته شدن یک افسر این کشور و زخمی شدن چهار سرباز، تیراندازی از سوی مرزبان‌های ایرانی بوده است.


در همین موضوع، روزنامه«نیویورک تایمز»از درخواست دولت پاکستان از ایران برای ارائه توضیح درباره واقعه اخیر خبر داده است. به نوشته این روزنامه، دولت پاکستان، سفیر ایران در این کشور را به وزارت خارجه احضار ‌و به کشته شدن یک افسر امنیتی پاکستان به دست مرزبان‌های ایرانی اعتراض کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این زمینه گفته است: «سفیر ایران احضار شد؛ اعتراض ما به وی ابلاغ و درخواست شد ‌درباره کشته شدن افسر امنیتی ما تحقیقات انجام بگیرد». این روزنامه اشاره می‌کند ‌در پی حملات اخیر تروریست‌ها علیه ایران در مناطق مرزی این کشور با پاکستان، تنش‌ها میان دو کشور بالا گرفته است.


اما در میان دیگر موضوعات، روزنامه«واشنگتن پست»به موضوع انتصاب وزیر کشور جدید عراق پرداخته و می‌نویسد، این انتصاب، سبب تقویت نفوذ ایران در عراق می‌شود. این روزنامه می‌نویسد، پارلمان عراق با رأی روز شنبه خود، یک فرد نزدیک به ایران و همچنین نزدیک به یک سازمان شبه نظامی وابسته به ایران را مسئول یک وزارتخانه مهم امنیتی در این کشور کرده است.

این روزنامه مدعی است، هرچند اکنون محمد الغبان‌ وزیر کشور جدید عراق معرفی شده، اما این هادی العامری، رئیس سازمان «بدر» حزب متبوع الغبان است که قدرت اصلی را در وزارت کشور در دست خواهد داشت.


در همین حال، خبرگزاری«ترند»از برنامه نخست‌وزیر عراق و همچنین ارمنستان برای سفر به ایران در روزهای آتی خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، بنا بر اعلام منابع رسمی در ایران، نخست وزیران عراق و ارمنستان، می‌خواهند در روزهای آتی به این کشور سفر کنند. این سفر‌ها بنا به دعوت اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور ایران انجام می‌گیرد.

‌هاویک آبراهامیان، نخست وزیر ارمنستان روز دوشنبه و حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه به تهران سفر می‌کنند تا در دیدار با مقامات ایرانی، درباره موضوعات گوناگون دوجانبه و چندجانبه گفت‌و‌گو و تبادل نظر کنند.


در پایان در مطلبی درباره پیوندهای نظامی و دفاعی ایران با کشورهای منطقه،خبرگزاری کویتاز آمادگی ایران برای تأمین نیازهای ارتش لبنان خبر داد‌.

این خبرگزاری می‌نویسد، ‌ روز گذشته حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، اعلام کرده کشورش آماده است، نیازهای ارتش لبنان ‌برای مقابله با تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری را تأمین کرده و از این طریق به ارتقای امنیت در لبنان یاری برساند.

دهقان که این سخنان را در دیدار با سمیر مقبل، همتای لبنانی خود بیان کرده، افزوده مقاومت لبنان به یک گروه یا فرقه خاص محدود نمی‌شود و همکاری میان ارتش لبنان و مقاومت، سبب بالا بردن توان لبنان برای مقابله با اشغالگری رژیم اسرائیل و نیز مبارزه با گروه‌های تروریست خواهد شد.