روحانی: امنیت لبنان خواست ایران است

به گزارش افکارنیوز، رئیس جمهور، عصر امروز در دیدار «سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان با اشاره به معضل تروریسم در منطقه و لزوم مقابله با آن تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ملت‌های منطقه از جمله ملت سوریه، لبنان، عراق و سایر ملت‌هایی که در حال جنگ با تروریسم هستند، حمایت کرده و به این حمایت‌ها ادامه خواهد داد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از مقاومت و ایستادگی ملت لبنان در برابر تجاوزات رژیم متجاوز صهیونیستی که حتی به زنان و کودکان هم رحم نمی‌کند، گفت: خوشبختانه ایستادگی و مقاومت ملت لبنان در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته باعثشده که این رژیم امروز با وجود برخورداری از تسلیحات پیشرفته و تردیدی که در ظلم و تجاوزگری نمی‌کند، در تجاوز به خاک لبنان تردید بسیاری داشته باشد و نتواند تصمیم به تجاوز مجدد بگیرد.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر وحدت و انسجام ملی، توسعه و پیشرفت لبنان و همچنین امنیت و ثبات این کشور، گفت: امیدوارم وحدت و ایستادگی ملت لبنان همواره چنان بازدارنده باشد که دشمن صهیونیستی هرگز چشم طمع به خاک لبنان و تجاوز به این سرزمین نداشته باشد.

روحانی تأکید کرد: امیدواریم بیداری و هوشیاری ملت لبنان اعم از مسلمان و مسیحی و شیعه و سنی و همچنین اقوام و طوایف به حدی باشد که همه به عنوان ملتی یکپارچه و مشتی واحد در برابر دشمنان تمامیت ارضی و عظمت لبنان قرار بگیرند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به حمایت‌های برخی کشورها از گروه‌های تروریستی تصریح کرد: اشتباه بسیار بزرگی از سوی کشورهای منطقه و برخی کشورهای غربی اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد و آن حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی است؛ اینها باید بدانند که هیچ‌گاه یک گروه تروریستی و آدم‌کش نمی‌تواند وسیله‌ای برای نفوذ در منطقه باشد.

روحانی با بیان اینکه باید به ارتش لبنان بخاطر ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین و گروه‌های تکفیری و تروریستی تبریک گفت، اظهار داشت: علاقه ملت ایران به مردم لبنان محبت قلبی است و امیدواریم اتحاد و نزدیکی بین دو کشور و دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

رییس‌ جمهوری در ادامه با بیان اینکه ملت ایران همواره علاقه خاص و ویژه‌ای به ملت بزرگ و باسابقه لبنان داشتند، افزود: ملت عزیز لبنان در سال‌های اخیر علاوه بر همه موفقیت‌هایی که داشته به عنوان ملت مقاومت در برابر تجاوز خارجی شناخته شده است.

«سمیر مقبل» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان نیز اظهار داشت: امروز در کنار دشمن صهیونیستی دشمن دیگری در منطقه ایجاد شده است و آن گروه‌های تروریستی و تکفیری است.

معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان خاطر نشان کرد: امروز همه لبنانی‌ها از همه طوایف و احزاب برای حمایت از ارتش لبنان به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی اتفاق‌نظر دارند و ارتش لبنان از آمادگی و انسجام و همبستگی کامل برخوردار است.

سمیر مقبل تأکید کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت میباشد این است که مرزهای لبنان را حفظ کرده با گروههای تروریستی بجنگیم و بر آمادگی دستگاههای امنیتی خود در جهت حفظ و امنیت لبنان تأکید کنیم و در این راستا حمایتهای جمهوری اسلامی ایران همواره در کمک به ملت لبنان مؤثر بوده است.