آموزش روزنامه‌نگاری به خبرنگاران قطری توسط رکسانا صابری!

یک خبرنگار ایرانی-آمریکایی که بنا بر رای دادگاه ایرانی هم اکنون محکوم به حبس تعلیقی است در دانشگاه نورت ویسترن قطر خاطرات خود از دوران بازداشت موقتش را روایت میکند.

به گزارش سرویس بین الملل افکارنیوز، رکسانا صابری با دعوت دانشگاه نورت ویسترن قطر در نشستی در هتل گراند حیات دوحه برای جشن‌های این دانشگاه به مناسبت هفته روزنامه‌نگاری برگزار شده است شرکت کرده است. در این مراسم تعدادی از فعالان و دانشجویان روزنامه‌نگاری حضور داشتند.



صابری همانطور که پیش از این تعدادی از روزنامه‌های عربی همچون الشرق چاپ قطر آگهی‌های سخنرانی او را در این مراسم منتشر کرده بودند روز یکشنبه در خصوص کتاب خود به نام " بین دو جهان: زندگی من و اسارت در ایران " سخنرانی کرد.


دکتر ریچرد راس از مسئولان برگزاری این نشست در همین خصوص می‌گوید: این نشست فرصت مهمی برای‌ آشنایی با ماهیت وقایع جاری داخل ایران است. از همین‌سو نیز میزبانی صابری مانند آموزش برای روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه آینده قطر است.

رکسانا صابری که از پدری ایرانی و مادری ژاپنی زاده شده است ۳۲ سال سن دارد و از تابعیت ایرانی برخوردار است، وی اوایل بهمن ۱۳۸۷ بازداشت شد و دستگاه قضایی اتهام او را جاسوسی برای آمریکا اعلام کرد.

صابری در ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ و در دادگاه انقلاب، به اتهام جاسوسی، به هشت سال حبس تعزیری محکوم شد. همان روز دفتر رئیس‌جمهوری ایران ضمن ارسال نامه‌ای از سعید مرتضوی دادستان تهران خواست، ترتیبی اتخاذ کند که رسیدگی به اتهامات رکسانا صابری با دقت کامل و رعایت قسط و عدل و جمیع موازین قانونی صورت گیرد.

سپس در تاریخ بیست و یکم اردیبهشت ۱۳۸۸، یک روز پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر، مجازات وی به دو سال حبس تعلیقی کاهش یافت و در همان روز از زندان آزاد گردید.