آمریکایی ها می خواهند شکست مذاکرات را به پای ایران تمام کنند

گروه سیاسی- جواد منصوری معاون سابق وزارت امور خارجه گفت: به نظر می رسد در مسقط بنا بر تمدید مذاکرات شود تا ببینند تا در آینده می توانند تصمیم بر تغییر در مواضع بگیرند یا نه.
وی در گفت و گو باافکار نیوزدر ارزیابی مذاکرات اخیر پرونده هسته ای در عمان اظهار داشت: بر اساس اخباری که تا کنون منتشر شده هیچ گونه توافق و یا قرار بر توافق اعلام نشده است و باید تا ۲۰ آبان که قرار بر مذاکره وزرای خارجه در عمان صبر کنیم.

وی افزود: هنوز هم مباحثزیادی است که دو طرف نمی توانند نسبت به آن تصمیم بگیرند یعنی نه طرف ایرانی می تواند از غنی سازی، رفع تحریم ها و از فعالیت های هسته ای خود صرف نظر کند و نه طرف غربی می تواند از تسلیم ایران برای تعطیلی فعالیت های هسته ای دست بردارد.
منصوری تصریح کرد: به نظر می رسد دو طرف در شرایط سختی هستند و تصمیم گیری آنها ریسک بالایی را می پذیرد و به نظر می رسد در مسقط نتیجه مذاکرات بر تمدید مذاکرات باشد تا دو طرف ببینند در آینده می توانند تصمیم بر تغییر در مواضع بگیرند یا نه

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص شایعات حضور ولایتی در مذاکرات و دلیل این فضا سازی ها از سوی غربی ها تاکید کرد: تصور غربی ها این است که اگر در مسقط باز هم به نتیجه ای نرسیدند، عدم توافق را به پای مقام معظم رهبری بنویسند و بگویند نظرات ایشان مانع توافق است، آمریکایی ها می خواهند و اصرار دارند که شکست مذاکرات را به پای ایران تمام کنند و این شایعه سازی ها به این دلیل است.

وی با اشاره به تاثیر گذاری انتخابات اخیر آمریکا بر مذاکرات در پرونده هسته ای ایران اظهار داشت: انتخابات اخیر می تواند در بی تصمیمی دولت آمریکا موثر باشد زیرا سعی می کند ببیند در پرونده هسته ای ایران چگونه می تواند با مجلس جدید تعامل کند.