به گزارش افکارنیوز، هفته نامه فارن پالسی در گزارشی با اشاره به اینکه آخرین امید آمریکا در جنگ با داعش ایران است، تاکید کرد که برتری نظامی آمریکا به تنهایی نمی‌تواند بر داعش غلبه کند و چه دوست داشته باشد و چه نداشته باشد این برتری نظامی نیاز به همکاری با ایران دارد.

فارن پالسی می‌نویسد: زمانی که خبر نامه پنهانی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران در رسانه‌ها منتشر شد واکنش‌ها قابل پیش‌بینی بود؛ اسرائیل عصبانی و عربستان خشمگین شد. میت رامنی نامزد جمهوری خواهان متحیر بود.

این هفته‌نامه با اشاره به اینکه روابط ایران و آمریکا ۳۵ سال است از بی ارتباط بودن و بی اعتماد بودن رنج می‌برد که توسط اسرائیل، عربستان و دیگر متحدان آمریکا در خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی و بحرین تشدید می‌شود، تاکید می‌کند که این کشورها از هرگونه عادی شدن روابط میان تهران و واشنگتن وحشت دارند.

فارن پالیسی در ادامه با اشاره به اینکه نامه اوباما در آستانه توافق هسته‌ای میان ایران و ۵ + ۱ برای پایان دادن به ۱۰ سال شکست مذاکراتی است تصریح می‌کند که به نتیجه رسیدن مذاکرات می‌تواند سابقه‌ای خوب برای موفقیت‌های دیپلماتیک بیشتر باشد.

این هفته‌نامه در ادامه با بیان اینکه توافق هسته‌ای می‌تواند آغازی برای پایان دادن اختلافات ایران و ایالات متحده باشد تاکید می‌کند که در صورت توافق درب مذاکرات میان ایران و آمریکا در مورد مسائل میان دو کشور از جمله ثبات در عراق و سوریه و همچنین امنیت انرژی در خلیج فارس گشوده شود.

فارن پالیسی می‌نویسد: اقدام اوباما در نامه نگاری به رهبر عالی ایران نشان دهنده عجله وی برای برداشتن پرونده هسته‌ای از روی میز و حرکت به سوی دیگر اختلافات میان ایران و آمریکاست و احتمالا همکاری براساس منافع مشترک.

این نشریه مبارزه با تروریسم و ثبات در منطقه خاورمیانه را در صدر لیست منافع مشترک میان ایران و آمریکا معرفی می‌کند و می‌افزاید: گروه دولت سالامی عراق و شام اولین دشمنی است که ایران و آمریکا را مجبور می کند تا با یکدیگر همکاری کنند.

این نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه آمریکا در مبارزه با داعش نیاز به همکاری کشورهای منطقه دارد تصریح می‌کند که آمریکا می داند که کشورهایی چون عربستان، اردن و دیگر کشورها منطقه که برخی از آنها خودشان در زمینه حمایت و آموزش داعش نقش داشته اند و حالا به دنبال منزه نشان دادن خود هستند، قادر به مقابله با داعش نیستند.

فارس پالیسی میافزاید: دولت اوباما حالا ایران را به عنوان کشوری تاثیر گذار با تاثیری عمیق است که میتواند نقش مثبتی در ایجاد ثبات و امنیت در سراسر منطقه ایفا کند.