ترس روحانی از اصلاح طلبان!

به گزارش افکارنیوز، میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل کشور با اشاره به معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس گفت: متاسفانه پیشنهاد فردی از یک جریان خاص برای مدیریت وزارت علوم به مجلس، روندی بوده که رئیس جمهور در این مدت رعایت کرده‌است.

وی با بیان اینکه دولت وزارت علوم را سهمیه یک جناح خاص کرده‌است، افزود: از ابتدای دوره ریاست جمهوری آقای روحانی، ما بر روی مسئله‌ای تاکید داشتیم و بارها آن را مطرح کردیم و آن مسئله این بود که رویکرد دولت به وزارت علوم باید تغییر کند و از معرفی و انتصاب افرادی حاشیه‌دار در وزارت علوم بپرهیزد.

دیانی ادامه داد: احساس می‌شود که دولت با مجلس شورای اسلامی و جریان دانشجویی دلسوز نظام به نوعی لجبازی می‌کند. متاسفانه تمام تلاش دولت این است که وزارت علوم با سیاسی‌کاری مدیریت شود.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: روندی که هم اکنون در رابطه با وزارت علوم وجود دارد ما را به پیشرفت و تولید علم و فتح قله‌های علمی نخواهد رساند. همین روندی که رئیس جمهور با انجام آن باعثکاهش دوپله‌ای ایران در تولید علم شد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه ما در بحث‌های گذشته خود چند شاخصه را برای وزیر علوم مطرح کردیم ولی متاسفانه توجهی به آن نشد، بیان کرد: کسی که قرار است وزیر علوم شود و مدیریت یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور را بر عهده گیرد باید خط‌کشی و مرزبندی مشخص و شفافی با فتنه و جریان‌های افراطی داشته باشد. وی باید از یک جایگاه علمی مناسب برخوردار بوده و سطح علمی بالایی داشته باشد.

وی افزود: وزیر علوم جدید باید معتقد به گفتمان پیشرفت درون‌زا باشد و در این راستا حرکت کرده باشد و به انقلاب و فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری معتقد و متعهد باشد.

دیانی اظهار داشت: ترس از اصلاحات خطائی است که رئیس جمهور داشته و این خطا در پی فشاری که اصلاح‌طلبان به دولت می‌آورند ایجاد شده‌است. این جریان مسلما به جریان دانشجویی و دانشگاه آسیب خواهد زد.

وی گفت: رئیس جمهور مطمئن باشد که هیچ جریان و گروهی برایش پایگاه اجتماعی ایجاد نمی‌کند. اصلاح‌طلبان برای رسیدن به منافع خود تلاش و برای بازسازی درونی خودشان این فشارها را وارد می‌کنند و به دنبال پیشرفت دولت نیستند.

دیانی به کنار گذاشتن هاشمی رفسنجانی در سالهای گذشته توسط اصلاحطلبان و توهینهایی که به وی شد اشاره کرد و اظهار داشت: روحانی این موضوع را نباید فراموش کند که اصلاحطلبان چگونه هاشمی را کنار گذاشتند و بعدها برای منافع خودشان پشت وی پنهان شدند. اصلاحطلبان میخواهند از روحانی به عنوان یک ابزار استفاده کنند و مسلما بعد از رسیدن به اهدافشان وی را کنار خواهند گذاشت.