دانش آشتیانی رای نمی‌آورد

به گزارش افکارنیوز، حمیدرضا ترقی با بیان اینکه فضای مجلس نشان می‌دهد دانش آشتیانی رأی نمی‌آورد، اظهار کرد: طبق قانون، مهلت نجفی برای سرپرستی وزارت علوم به اتمام رسیده و اگر گزینه جدید وزارت علوم رأی نیاورد، این وزارتخانه توسط شخص رئیس جمهور اداره و بدون سرپرست می‌ماند.

وی افزود: از قرائن پیداست که تفاوتی میان دانش آشتیانی با گزینه‌های قبلی وزارت علوم در جهت‌گیر‌ی‌های سیاسی و برنامه‌ها وجود نداشته و زمینه‌ای برای رأی آوردن وی در مجلس وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: آنچه از گزینه‌های معرفی شده در مسند وزارت علوم مشاهده می‌کنیم این است که سهم اصلاح‌طلبان تندور و افراطی که در رأس فعالان فتنه قرار دارند در دولت، وزارت علوم است.

ترقی با تاکید بر اینکه وزیر علوم باید مرزبندی مشخص و شفاف نسبت به فتنه داشته باشد، گفت: دانش آشتیانی کارنامه مشخص و روشنی در فعالیت‌های فتنه ۸۸ داشته و گذشته و سوابق وی در فتنه کاملا برای مجلس واضح و مشخص است.

وی یادآور شد: دانش آشتیانی که در دوران اصلاحات معاون فردی تندرو نظیر معین بوده، سوابق و عملکرد وی و دیگر اصلاح طلبان افراطی و فعال در فتنه، نشان از ایجاد تنش‌ها در دانشگاه، استفاده ابزاری از دانشجویان به منظور بهره‌برداری سیاسی از آنان و توقف رشد علمی در فضای دانشگاه بوده است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: دولت نباید تن به فشار اصلاح طلبان تندرو برای تسخیر وزارت علوم بدهد.

ترقی گفت: وزارت علوم در جمهوری اسلامی ایران باید پایگاه دانشجویان مومن و انقلابی در مسیر اعتلای اهداف نظام اسلامی باشد تا با توجه بر تاکیدات مقام معظم رهبری شاهد توسعه علوم و به ویژه علوم انسانی باشیم.