جبهه پیروان به دیدار مراجع می‌رود

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی درباره رویکرد جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به وحدت اصولگرایان اظهار داشت: ما به دنبال وحدت کامل اصولگرایان هستیم؛ البته این امید را نداریم که به نقطه ۱۰۰ برسیم و فعلا هدف‌گذاری را ۱۰۰ درصد گذاشته‌ایم لذا تلاش می‌کنیم تا انشاءالله جلو برویم.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به وحدت، تلاش‌های زیادی در بدنه اصولگرایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هم جامعتین تلاش‌های خوبی انجام می‌دهد و هم جبهه پیروان خط امام و رهبری مدت‌هاست که به دنبال این موضوع است، همچنین حجت الاسلام تقوی نیز از حدود یک سال و نیم پیش جلسه‌ای را راه‌اندازی کرد و بخشی از اصولگرایان را از جمله ما را هم دعوت کرد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه این دعوت‌‌ها از شخصیت‌های حقیقی بوده نه حقوقی، افزود: از همان روز اول قرار بر این شد که در جلسات آقای تقوی شرکت کرده و آن را تقویت و کمک کنیم اما اینکه کدامیک از این‌ جلسات کانونی برای یک وحدت جامع اصولگرایان می‌شود، هنوز مشخص نیست و یک رقابت درون گروهی وجود دارد البته اشکالی هم ندارد چرا که تمام این گروه‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند.

باهنر اظهار امیدواری کرد که همه این محافل، جریانات و گعده‌های محفلی به هم بپیوندد و تبدیل به یک مجموعه بزرگ شود.

وی در عین حال تصریح کرد: البته اینکه به نقطه ۱۰۰ برسیم چندان مشخص نیست چرا که به قول مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، وحدتی که می‌گوییم، وحدتی فلسفی نیست و مقصودمان هم گذشت و کوتاه آمدن از مواضع نیست بلکه یک نوع همکاری و ائتلاف است البته با رصد فضای کشور احساس می‌کنم که زمینه این وحدت به خوبی وجود دارد لذا کار را دنبال می‌کنیم تا انشاءالله به نتیجه برسد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره غیبت خود در همایش اخیر اصولگرایی گفت: آن روز بسیاری از دوستان ما در آن همایش حضور داشتند. گاهی گرفتار نیستیم و به این برنامه‌ها می‌رویم و گاهی هم گرفتاریم و نمی‌توانیم حضور پیدا کنیم.

** به زودی؛ دیدار جبهه پیروان با علما و مراجع تقلید

باهنر در خصوص دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری با مراجع تقلید و علما نیز گفت: این دیدارها کار دورهای و هرساله ما است؛ هم وظیفه ما است که خدمت علما برسیم و هم آیات عظام محبت دارند و وقت برای دیدار میدهند. برای دیدار جدید نیز در حال تلاش بودیم که به ماه محرم برخوردیم و انشاءالله پس از عزاداریها و پس از مساعد شدن شرایط حتما این دیدار برگزار میشود.