کری در وین می‌ماند یا به پاریس بازمی‌گردد؟

به گزارشافکارنیوز،جان کری وزیر خارجه آمریکا که عصر دیروز - پنجشنبه - به منظور انجام رایزنی‌ها با ظریف و اشتون در چارچوب دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای از پاریس وارد وین شد، شب گذشته به مدت ۲ ساعت با همتای ایرانی و هماهنگ کننده ۱ + ۵ دیدار و گفت‌وگو کرد.

کری ساعت ۱۱ امروز - جمعه - نیز نشستی سه جانبه با ظریف و اشتون داشت که این مذاکرات نیز دو ساعت به طول انجامید. وزیر خارجه آمریکا همچنین امروز با وزرای خارجه انگلیس و فرانسه نشستی سه جانبه داشت و پس از آن نشستی با حضور اشتون، فابیوس، هاموند و دیترلوکاس نماینده آلمان در ۱ + ۵ و کری برگزار شد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که قرار است جان کری امروز برای انجام مشورت‌ها با همتایان اروپایی به پاریس بازگردد و گفت: هنوز برنامه سفر کری نهایی نشده و زمان بازگشتش به وین مشخص نیست.

با توجه به اینکه بازگشت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به تهران برای مشورت با مقامات ارشد منتفی شد و قرار است مذاکره کننده ارشد ایرانی در وین بماند و آنگونه که یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی اعلام کرد که هنوز ایده‌هایی که از مسقط تاکنون ارائه شده به مرحله‌ای نرسیده که ظریف به تهران ببرد و مذاکرات ادامه خواهد یافت، هنوز مشخص نیست که آیا کری هم در وین می‌ماند یا به پاریس بازمی‌گردد.

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان آمریکا در این خصوص هیچ توضیحی ارائه نداد، ولی برخی منابع آمریکایی از احتمال ماندن کری در وین سخن می‌گویند.

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس که امروز در سفری چند ساعته در وین حضور یافت و رایزنیهایی را با همتای ایرانی و دیگر مقامات داشت، ساعتی پیش این شهر را ترک کرد و قرار است یکشنبه به وین بازگردد. لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز قرار است یکشنبه به وین سفر کند. اشتاین مایر نیز فردا -شنبه- به وین خواهد آمد.