سفر پورمحمدی به قبرس

به گزارشافکارنیوز،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری روز پنجشنبه ۲۹ آبان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات قبرس وارد این کشور شد و در فرودگاه مورد استقبال قائم مقام وزارت دادگستری قبرس قرار گرفت.

وزیر دادگستری در این سفر سه روزه علاوه بر ملاقات با مقامات ارشد سیاسی و پارلمانی قبرس، راهکارهای تقویت همکاری‌های قضایی و حقوقی دو کشور را با همتای قبرسی مورد بررسی قرار داده و دو موافقتنامه استرداد مجرمان و انتقال محکومان بین دو کشور را به امضاء خواهد رساند.

دور اول گفت‌وگوهای وزرای دادگستری دو کشور در خصوص کلیات همکاری‌های جاری و چشم‌انداز آن عصر پنجشنبه در نیکوزیا برگزار شد.

نیکولائو وزیر دادگستری و نظم عمومی قبرس، در این ملاقات ضمن خیر مقدم به پورمحمدی و هیات همراه، ابراز امیدواری کرد این سفر موجب تقویت روابط دو کشور در حوزه قضایی و حقوقی باشد.

پورمحمدی نیز ضمن تشکر از دعوت همتای قبرسی، از توسعه روابط دو کشور به ویژه در حوزه حقوقی استقبال و ابراز امیدواری کرد علاوه بر دو سندی که در این سفر امضاء خواهد شد، سند معاضدت قضایی نیز در آینده نزدیک بین طرفین به امضاء برسد تا مبانی حقوقی مناسبی برای توسعه سایر ابعاد روابط دوجانبه از جمله بازرگانی و گردشگری فراهم شود.