هادی امیدی فر دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در باره اولویت های تشکل متبوعش در سال جدید تحصیلی گفت: بر اساس مبانی و اهدافی که مقام معظم رهبری برای تشکل های دانشجویی در دیدار اخیرشان با دانشجویان تعیین کردند جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تصمیم گرفت که اولا یک بخش مهمی از برنامه های خودش را به مباحث آموزشی اختصاص بدهد.

به گزارش افکار به نقل از خبرآنلاین، وی افزود: در راستای فرمان رهبری که برای خودسازی و تزکیه نفس در دوران جوانی تاکید فرموده بودند جامعه اسلامی دانشجویان مباحثآموزشی را در اولویت کاری خودش قرار داده و سعی می کند که از طریق برنامه های اجرایی از قبیل جلسات، همایش ها، اردوهای آموزشی و دعوت از اساتید و ارائه محتوا بتواند به این هدف برسد.

امیدی فر در ادامه یکی دیگر از اولویت های تشکل متبوعش را ارتباط گیری با بدنه دانشجویان و ایجاد ارتباط با توده عام دانشگاه فارغ از فضای اعضای تشکل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: رویکردهایی که جامعه اسلامی دانشجویان سال گذشته داشت را در قالب برگزاری کرسی های آزاداندیشی و تقویت مبانی معرفتی و دینی در سال جدی تحصیلی ادامه پیدا خواهد کرد. در زمینه سیاسی هم همانطوری که سال قبل این کار را انجام دادیم امسال هم مجموعه برای افزایش بصیرت و ایجاد قدرت تحلیل در دانشجویان برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است.

امیدی فر درباره فضای سیاسی دانشگاه و جامعه هم گفت: پیشبینی اینکه فضای سیاسی دانشگاه در سال جدید تحصیلی چگونه خواهد بود کار سختی است از این جهت که حالا شاید آن حالت اصلی که شرایط سیاسی کشور و شرایط سیاسی دانشگاه باید داشته باشد خیلی الان مشخص نیست. باید بگذاریم مقداری از فضای کنونی سیاسی بگذرد تا آن را بتوانیم کامل تحلیل کنیم اما آن چیزی که مسلم است این است که سال گذشته متاثر از جریانات بعد از انتخابات حداقل در چند ماه اول سال تحصیلی یعنی تا آذر ماه که حماسه ۱۶ آذر خلق شد تا قبلش بعضا نا آرامی هایی در دانشگاه دیده می شد که حالا با توجه به شرایطی که امسال هست بعید است که این در قالب نا آرامی ها یا آشوب بخواهد در سطح دانشگاه ها ادامه پیدا کند اما مسلم است که فضاهای آموزشی و خاصه دانشگاه ها نباید از ماجرای ایجاد فتنه و دغدغه دشمن برای ایجاد فتنه و ایجاد اخلال در روند آموزشی غافل شوند. امیدواریم این روند وحدتی که در سراسر کشور و در بین مسئولین سیاسی در حال شکل گیری است بنابه فرموده حضرت آقا در فضای دانشگاه هم ادامه پیدا کند . وی تاکید کرد : جلسات و برنامه های سیاسی در دنشگاهها باید بر مبنای افزایش بصیرت و افزایش آگاهی باشد، نه اغتشاش، آشوب و درگیری.