به گزارش افکار به نقل از فارس: حجتالاسلام والمسلمين احمد سالك عضو ارشد جامعه روحانيت مبارز با تكذيب خبر ديدار علي اكبر ولايتي با آيتالله مهدوي كني، اظهار داشت: شايعاتي در هفته گذشته در رابطه با استعفاي ولايتي و ملاقات وي با آيتالله مهدويكني مطرح شده بود در حالي كه اين دو ملاقاتي نداشتند و تنها ولايتي پيام گلايهآميزي در رابطه با صحبتهاي مصباحي مقدم داشته و بحث استعفاي وي نيز مطرح نيست.

وی با تاکید بر اینکه کمیته ۷ نفره با حضور ولایتی و با قوت به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: در شرایطی نیستیم که به حاشیه‌سازی‌ها توجه کنیم برای اینکه آنچه مهم است حفظ جامعه اصولگرایی حول محور ولایت است تا انتخابات مقتدرانه‌ای داشته باشیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه درباره جلسه عصر امروز اعضای این جامعه با آیت‌الله مهدوی کنی نیز بیان داشت: این جلسه با اکثریت آراء و با حضور دبیر محترم جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد.

وی درباره مباحثمطرح شده در این نشست گفت: ابتدا اخبار و تحلیل‌ها در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی مورد بحثقرار گرفت و به اجلاس‌هایی که در داخل و خارج از کشور به مناسب عید مبعثبرگزار شده بود اشاره شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اجلاس‌های علمای شیعه و سنی در کردستان، اجلاس سنگال و پاکستان را از جمله این اجلاس‌ها برشمرد و تصریح کرد: اظهارات علمای سلفی علیه مظاهر وهابی و تکفیری‌ها نیز که حرکت جدید و قابل توجهی بود مورد بحثقرار گرفت برای اینکه اخیرا علمای سلفی به این نتیجه رسیده‌اند که حرکت وهابی‌ها مورد قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در اجلاس‌های داخلی و خارجی مورد توجه علما قرار گرفت، تصریح کرد: این در راستای مطالبی بود که رهبری در روز مبعثدر رابطه با وحدت جهان اسلام و حرکتی که در این جهت پیش می‌رود فرمودند.

حجت‌الاسلام سالک افزود: در ادامه این جلسه بحثرسانه‌ها و کمیته ۷ نفر و صحبت‌هایی که در رابطه با ولایتی مطرح شده بود مورد بحثقرار گرفت که نتیجه این مباحثتاکید بر این بود که وحدت جامعه اصولگرایی حول محور منشور اصول‌گرایی و تحت هدایت جامعتین خواهد بود.

وی با بیان اینکه تلاش عناصری در داخل و خارج از کشور بر این است تا اختلاف بین جامعه اصولگرایی به وجود آوردند، گفت: بنابر فرمایشات رهبری مبنی بر حفظ وحدت جامعه در این جلسه نیز بر وحدت جامعه اصولگرایی تاکید شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه کمیته ۷ نفره ‌(کمیته سه نفره + چهار نماینده جامعتین) با قدرت و قوت کار خود را ادامه می‌دهد، اظهار داشت: این گروه ۷ نفر، " گروه داوری و نظارت " نامگذاری شد و با این عنوان کار خود را ادامه خواهد داد.

وی درباره کمیته ۸ نفره(نمایندگان تشکل‌ها و احزاب) نیز گفت: در این کمیته اصولگرایی از همه اطراف اصولگرایی، سیاست جامعتین است و بر آن است تا همه اصولگراها را تحت هدایت خود قرار دهد.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به اینکه ترکیب کمیته وحدت اصولگرایان فعلا ترکیب ۷ + ۸ است، تصریح کرد: این کمیته نیز با عنوان " حرکت اجرایی " و با توجه به اصول عنوان شده در منشور اصولگرایی کار خود را ادامه خواهد داد.

وي درباره مشخص شدن نمايندگان جامعتين براي كميته وحدت اصولگرايان نيز اظهار داشت: تقريبا مباحث كارشناسي لازم براي مشخص شدن اين نمايندگان صورت گرفته و بعد از قطعي شدن اطلاعرساني خواهد شد.