از دقايق اوليه صبح امروز معابر پايتخت مملو از خودرو است بطوري كه خيابان هاي شهر با ترافيك قفل شده است.
به گزارش افکار به نقل از ایرنا، اکنون اغلب بزرگراههای شهر از قبیل مدرس، ‌ همت، ‌رسالت، صدر و بابایی و خیابان های ولیعصر، ‌بهشتی، ‌مطهری، ‌ولی عصر(عج) درگیر با ترافیک سنگین است و آمد و شد به سختی انجام می شود.
بر این اساس، تردد در خیابان های شهر به رغم حضور پلیس به کندی انجام می شود به نحوی که در برخی گذرگاهها سرعت عابرپیاده بیش از خودروها است.
هر ساله با فرا رسیدن فصل پاییز، آغاز سال تحصیلی و بازگشت ساعت رسمی کشور به جایگاه اولیه خود، ‌شهروندان تا هفته ها سردرگم درگیر با ساعت جدید رسمی هستند که این امر اثرات خود را در ترافیک نیز نشان می دهد.
برخی از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: ‌ با تغییر ساعات اداری کشور و اشتباه در ساعت کار صبحگاهی، از دقایق اولیه صبح در خیابان های شهر سرگردانیم.
سرهنگ ' مجید رستم خانی ' جانشین رییس پلیس مرکز فرماندهی ترافیک راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این باره می گوید: علت ترافیک سنگین صبح امروز تغیر ساعت اداری نیست بلکه نزدیکی به زمان آغاز بکار مدارس و اوج گرفتن خریدهای تحصیلی والدین برای دانش آموزان است.
وی اظهار می دارد: با هماهنگی های انجام شده اکنون بار ترافیکی اغلب بزرگراهها تخلیه شده است و در معابر نیز در حال روان سازی است.
این مسوول در حوزه پلیس راهور می افزاید: بر حجم ترافیک در آخرین روزهای تعطیلات ۱۰ تا ۱۵ درصد افزوده شده است که این رقم با آغاز سال تحصیلی جدید تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.
رستم خاني از شهروندان خواست تا با پليس همكاري لازم را داشته باشند.