اذعان نشریه آمریکایی به کم رنگ شدن تحریم‌ها

به گزارش افکارنیوز، نشریه تحلیلی نشنال‌اینترست در گزارشی به میزان تأثیر تحریم‌های غرب بر اقتصاد ایران پرداخته و نوشته که آمریکایی ها بیش از حد، آثار تحریم‌های خود را جدی می‌گیرند.

در ابتدای این مقاله، نویسنده به تهدیدهای جمهوری‌خواهان به افزایش تحریم ها علیه ایران اشاره کرده و می‌گوید که این لحن، نشان‌دهنده بدبینی آمریکایی‌ها به نتیجه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ است و تحقق تحریم‌های جدید، عاملی برای خارج شدن مذاکرات از مسیر سازنده خود خواهد بود.

نشنال‌اینترست به آثار تحریم‌های فعلی هم می‌پردازد و می‌گوید که محدودیت‌های اعمال شده بر صادرات نفت و تبادلات بانکی ایران، باعثبالا رفتن تورم همزمان با کاهش صادرات نفت شده است.

چند شب پیش هم روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز نوشته بود که ایران تا سال ۲۰۱۱، سالانه حدوداً ۹۵ میلیارد دلار نفت می فروخت که با تحریم‌های اعمال شده و کاهش قیمت نفت، در سال آینده سهم بودجه ایران از صادرات طلای سیاه، به ۳۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

مقاله‌نویس آمریکایی پس از برشمردن آثار منفی تحریم‌ها بر کار و کسب ایرانیان، به وضعیت فعلی اقتصاد این کشور می پردازد و می‌گوید «صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده که اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴، رشدی ۲ درصدی خواهد داشت که این رشد مرهون صادرات غیرنفتی، صیانت از ذخائر ارزی و رشد تولید داخلی است.

نویسنده در جای دیگری از مقاله میگوید که تجار ایرانی آثار آزاردهنده تحریمها را قبول دارند ولی با این حال، بازرگانان ایرانی هنوز به بازار بینالملل متصلاند.