موسوی خوئینی‌ها: رویمان نمی‌شد جلوی امام مخالفت کنیم

محمد حسین صفارهرندی در مهرماه گذشته بود که در مجمع اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: «موسوی خوئینی‌ها در یکی از کلاس‌های درسش در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد عنوان می‌کند که ولایت مطلقه فقیه اساساً مسئله قابل قبولی نیست و نمی‌شود آن را پذیرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی " افکار "؛ صفار افزود: از وی سؤال می‌شود شما که جزو گروه محوری بودید که در زمان امام کسانی را که نسبت به مسئله ولایت فقیه تشکیک عملی کرده بودند به ضدیت با اسلام متهم کرده و گفتید که ضد انقلاب و طرفدار اسلام امریکایی هستید پس چطور این حرف را می‌زنید؟

رمز عبور همچنین گزارش داد: صفار هرندی در ادامه اظهار داشت: موسوی خوئینی‌ها گفته بود که من زمان امام(ره) هم ولایت مطلقه را قبول نداشتم اما از آنجایی که امام جاذبه فوق‌العاده‌ای داشت و ما نیز از شاگردان ایشان بودیم رویمان نمی‌شد که جلوی امام مخالفت کنیم اما حالا که این شرایط نیست، من می‌گویم که از ابتدا هم این مسئله را قبول نداشته‌ام.»

…اما حجت‌الاسلام موسوی خوئینی‌ها کیست؟


سید محمد موسوی خوئینی‌ها متولد ۱۳۲۰ در قزوین، از سال ۱۳۸۴تا کنون دبیر مجمع روحانیون مبارز می‌باشد. وی یکی از شخصیت‌های محوری در جریان اصلاح‌طلب است.
خوئینی‌ها در جریان تسخیر لانه جاسوسی نقش مهمی داشت و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در جریان اشغال سفارت آمریکا با وی مشورت کرده بودند.

او در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی مناصبی همچون نایب رئیس دوره اول مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما(۱۳۵۹)، دادستانی کل کشور، سرپرستی حجاج ایران، نمایندگی دوره اول مجلس خبرگان رهبری، نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی را برعهده داشت.

موسوی خوئینی‌ها موسس روزنامه سلام بود و در انتخابات ۱۳۷۶ حامی حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی بود.



در کتاب شنود اشباح موسوی خوئینی‌ها بسیار مورد اتهام قرار گرفته و وی در اظهار نظری پیرامون این کتاب گفته است:

«در سال‌های اخیر کتابی به نام شنود اشباح منتشر شد که در ارتباط با من یادداشت‌هایی را از مجلات خارجی جمع‌آوری کرده‌بود و مرا این‌طور معرفی کرد که یک عنصر وابسته به شوروی هستم، تحصیلاتم نیز در دانشگاه پاتریس لومومبا در مسکو بوده‌است. این کتاب این‌طور می‌خواهد القا کند که چون من از نزدیکان امام بودم، خواسته‌های شوروی را به امام القا می‌کردم، بنابراین آن حرکت‌های تند ضد آمریکایی امام القائات و زمینه‌سازی‌های شوروی بوده است که مهمترین عنصرش من بودم. البته من در مقام تخطئه این نگاه و این کتاب نیستم.
هر کسی آزاد است هر طور که می‌خواهد فکر کند. این نگاه و این طرز تفکر آن زمان نمی‌توانست باور کند که یک حرکت ضد آمریکایی کاملا مستقل و خودجوش صورت گرفته که بی‌ارتباط با شوروی است. حتی به خاطر دارم اولین سالی که بنده به عنوان امیر الحاج به مکه مشرف شدم، در تمام نشریات عربستان این مطالب را چاپ کردند که بگویند این کسی که آمده، مارکسیست است و وابسته به شوروی‌هاست و اصلا بزرگ شده مسکو است.»