تاسیس کلینیک های حاملگی در مدارس انگلیس!

'موسسه ملي سلامت و مزيت هاي كلينيكي' انگليس اعلام كرد: تاسيس كلينيك هاي حاملگي در مدارس انگليس براي مراقبت از دانش آموزان باردار ضروري است.

به گزارش افکار به نقل از ایرنا، این موسسه افزود: بهداشتیاران باید به مدارس بروند تا به دانش آموزان باردار توصیه های پزشکی لازم را ارایه کنند و از آنها آزمایش های بهداشتی مرتبط را بگیرند.
بر اساس تحقیقات این موسسه بهداشتی، دانش آموزان زیر ۲۰ سال که در انگلیس حامله می شوند، اغلب به دلیل ترس از والدین و سرزنش های دیگران، خود را از خدمات بهداشتی خارج از مدرسه دور نگه می دارند و از مراجعه به پزشک خودداری می کنند.
کارشناسان مسائل اجتماعی افزایش آمار حاملگی نوجوانان در انگلیس را نشان دهنده سقوط اخلاقی، فراگیر شدن بی بند و باری و سست شدن پایه های خانواده در این کشور می دانند.
منتقدان طرح ' موسسه ملی سلامت و مزیت های کلینیکی ' نیز معتقدند در صورت تاسیس کلینیک های حاملگی در مدارس، قبح حامله شدن دانش آموزان کاملا از بین می رود و این پدیده به یک هنجار اجتماعی و امر معمول تبدیل خواهد شد که خود مشکلات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
روزنامه گاردین روز چهارشنبه به نقل از ' رونا هاگز ' کارشناس وزارت بهداشت انگلیس نوشت: در زمان حاضر در مدارس انگلیس، کلاس هایی درباره حاملگی برای دانش آموزان برگزار می شود.
به نوشته گاردین، ۴۰هزار دختر زیر ۲۰ سال سالیانه در انگلیس حامله می شوند که تعداد زیادی از آنان مجبور به سقط جنین می شوند.
انگليس يكي از بالاترين نرخ هاي حاملگي نوجوانان را در ميان كشورهاي اروپايي به خود اختصاص داده است و از نظر آمار سقط جنين نيز در صدر كشورهاي اين قاره قرار دارد.