به گزارشافکارنیوز،علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی که به لبنان سفر کرده، عصر امروز(دوشنبه) در دیداری که برخی از گروه‌های فلسطینی با وی در هتل phoenicia انجام دادند، ضمن ابراز خرسندی بابت برگزاری این دیدار گفت: از اینکه این نشست با حضور همه گروه‌های فلسطینی در کشور دوست و برادرمان لبنان برگزار می‌شود، خوشحالیم.

وی ادامه داد: مجموعه شرایطی که امروز در منطقه وجود دارد نشان می‌دهد که ما امروز به ۲ وحدت نیازمندیم؛ این ۲ وحدت در ۲ موضوع گروه‌های فلسطینی و امت اسلامی است که هر ۲ یک هدف دارند، یکی موضوع فلسطین و دیگری مقاومت.

وی ادامه داد: تمام گروه‌های فلسطینی باید بدانند که اختلافات آنها به نفع اسرائیل است، زیرا اسرائیل، قدس را در تنگنا قرار داده است؛ امروز باید از تجربه گذشته استفاده کرد و با جمع شدن گروه‌های مقاومت راه حلی برای این مسئله ترسیم کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با پرثمر خواندن وحدت میان گروه‌های فلسطینی گفت: رژیم صهیونیستی بیشترین نفع را از اقدامات تکفیری و تروریستی می‌برد.

وی تصریح کرد: امت‌های اسلامی با هم اختلاف بزرگی ندارند، چرا که همه یک خدا یک کتاب آسمانی و یک پیامبر دارند و اگر هم مسئله‌ای باشد بر سر فروعات است که این مسئله باز نشان می‌دهد اختلافات میان امت‌های اسلامی عامل بیرونی دارد.

لاریجانی ادامه داد: ما مطلع هستیم که سرویس‌های امنیتی آمریکا به‌دنبال ماجراجویی در عراق هستند؛ اطلاع داریم که سفیر سابق آمریکا در عراق در جلسه‌ای که با تروریست‌ها داشته به آنها وعده داده در صورتی که نوک سلاح خود را به سمت ایران و شیعیان بگیرید به شما سلاح و بودجه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همه این مسائل نشان می‌دهد که جریانی بیرونی در تلاش است که میان امت اسلامی اختلاف‌افکنی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل معتقد به موضوع وحدت بود، گفت: هزینههایی که امروز میدهیم به خاطر برخی افراد ناخالص و جریانات غربی است.