رئیس جمهور مغالطه می کند
گروه سیاسی

- محمد کاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکار نیوز با اشاره به سخنان اخیر رلئیس جمهور مبنی بر اینکه " آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست " گفت: یکی از موضوعات اصلی گفت و گوهای ما با غرب مربوط به صیانت کشور از استقلال ملی می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: استقلال کشور جزو آرمانهای ما است و دولت های غربی و استکبار جهانی در طول این سالها می گویند شما حق ندارید از مواهب انرژی هسته ای برخوردار باشید و باید درب آزمایشگاههایتان را ببندید و تعطیل کنید. یعنی اینکه با استقلال ملی ما مقابله کردند.
انبارلویی خاطر نشان کرد: غربی ها به بستن آزمایشگاهها هم اکتفا نکردند و تحریم های ظالمانه را علیه کشور ما انجام دادند که ملت ما از این تحریم ها آسیب دیده است.

وی افزود: غربی ها برای اینکه ما به انرژی هسته ای دست پیدا نکنیم دانشمندان ما را ترور کردند. آقای رئیس جمهور این موضوع چند سانتریفروژ نیست و این همه هجوم و ظلم و طلبکاری آنها نشان می دهد آنها همه حقوق بشر و حقوق انسانی را زیر پا گذاشته اند و با ملت ما مقابله می کنند و صورت مساله را نباید طوری طرح کرد که از واقعیت اصلی که مواجه با قدرتها و چالش در رابطه با استقلال ملی است فاصله بگیریم.

رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: ۱۰سال است در مذاکرات از حقوق ملت و استقلال کشور دفاع می کنیم و شعار " انرژی هسته ای، حق مسلم ماست " یک شعار ملی بوده و تکیه این شعار بر استقلال ملی است و این حرف که آقای رئیس جمهور مطرح می کند به نوعی مغالطه است.

انبارلویی تاکید کرد: در جنبش تنباکو حتی یک پک زدن به قلیان نه تنها با آرمانها که با دین ما آسیب می زند زیرا فتوای میرزای شیرازی این است که از امروز کسی استعمال توتون و تنباکو کند در حد محاربه با امام زمان(عج) است و بگوییم چه ربطی بین استعمال توتون و تنباکو با آرمان ما وجود دارد. ربط اش همین است زیرا در آنجا انگلیس ها استقلال اقتصادی کشور را مورد تهدید قرار داده بودند و میخواستند عزت و شرف ملی ما را از بین ببرند. و به نظرم استدلال رئیس جمهور استدلال صحیحی نیست.