به گزارشافکارنیوز،عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور دولت یازدهم در نشست سالانه مشاوران استانداران و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور که عصر امروز دوشنبه ۲۲ دی در دفتر وزیر کشور برگزار شد، به تشریح نقش زنان در استان‌داری‌های مختلف و حوزه‌های مختلف اجرایی کشور پرداخت و گفت: همانگونه که می‌دانید ما در اواخر سال بعد با موضوع انتخابات روبه‌رو هستیم که باید مردم در این زمینه نقش اساسی داشته باشند و بتوانند در سرنوشت خودشان نقش اساسی داشته باشند که در این زمینه بانوان می‌توانند نقش عمده‌ای را در زمینه مشارکت اجتماعی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: ما واقعا نباید تحت تأثیر تبلیغات و اندیشه‌های نادرست در حوزه‌های فکری از جمله زنان قرار بگیریم و باید تلاش کنیم تا آموزه‌های دینی را برگرفته از رفتارهای بومی، تاریخی و فرهنگی را اجرا کنیم.

رحمانی‌فضلی با انتقاد از تولید آثار هنری در صداوسیما که رنگ سکولاریستی دارد، تصریح کرد: برخی آثار فرهنگی تولید شده یا سریال‌ها در آنها رگه‌های سکولاریستی دیده می‌شود که باید آموزه‌های دینی را تشخیص داده و متناسب با آن حرکت کنیم و هدفمان کسب رضایت خداوند باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه باید ظرفیت‌های اجتماعی موجود در هر استان به خوبی شناسایی شود، تصریح کرد: برخی ناهنجاری‌های اجتماعی به دلیل عدم اطلاع مردم صورت می‌گیرد بنابراین باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌های اجرایی را شناسایی کرده و بر اساس همگرایی و هم‌افزایی در این زمینه فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه باید شناخت درستی از مولفه‌ها و شاخصه های وقایع اجتماعی داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از دلایلی که باید در اتخاذ تصمیم‌ها به آن توجه کنیم ان است که بدانیم در چه جایگاه حاکمیتی قرار گرفتیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه دولت به عنوان نماینده مردم باید به اعمال حاکمیت بپردازد، تصریح کرد: باید به این امر توجه کنیم که از تفکرات سلیقه‌ای یا تفکرات حزبی یا منافع گروهی دوری کنیم و باید متوجه باشیم در جایگاه حاکمیتی قرار داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه بانوان در حوزه استانداران باید درک مناسبی از شرایط و تحلیلی درست داشته باشند، خاطرنشان کرد: دشمن اکنون بزرگترین هجمه خود را در زمینه اعمال تحریم‌ها قرار داده است چرا که موضوع اقتصادی متن اساسی در کشور دارد.

وی ادامه داد: اکنون شاهدیم که در زمینه نفت آنان میزان آن را بیش از ۵۰ درصد ارزان کردند تا منابع مالی کشورمان کم شود و ما باید به این امر پاسخ عملی بدهیم و راه‌حل‌هایی را برای این امر در نظر بگیریم که همانا اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش گرانبهایی در این زمینه ایفا کند.

بر پایه این خبر این جلسه که با حضور مشاوران استانداران و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداریهای سراسر کشور همراه بود به بررسی نقش زنان در حوزههای مختلف گذشت.