منتظر باشید، جنجال جدیدی در راه است!

به گزارش افکارنیوز، مجله " شارلی ابدو " بار دیگر قصد دارد با همکاری دولت ها و رسانه های غربی، روند غیراخلاقی و غیرعقلانی خود را ادامه دهد و در تازه ترین شماره اش با انتشار کاریکاتوری به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) توهین نماید.

این مجله که پیش از این در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ هم چنین اقدام زشتی را به بهانه " آزادی بیان " انجام داده بود با واکنش اعتراضی گسترده مسلمانان جهان مواجه شد.

در حمله چند روز قبل به دفتر این مجله، دو فرانسوی عضو داعش با ادعای مبارزه با انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز ۱۳ نفر را کشتند که پنج کاریکاتوریست توهین کننده به پیامبر اسلام(ص) هم در میان کشته شدگان بودند.

اقدام تروریست های وابسته به داعش در حالی صورت پذیرفت که بیش از سه سال از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز در این مجله می گذشت و در حال حاضر اصلا سخنی از این مجله و کاریکاتورهایش نبوده است.

دولت و نیروهای امنیتی فرانسه نیز تاکنون درباره انگیزه این افراد و چگونگی تهیه سلاح های نیمه سنگین توضیحی نداده اند.

به هر حال این اقدام تروریست های مشکوک که گفته می شود وابسته به داعش هستند، در چند روز گذشته زمینه توجه بیش از اندازه به این مجله، راهپیمایی های گسترده و فضاسازی ضداسلامی در غرب را فراهم آورده است.

نشریه شارلی ابدو نیز برای آنکه بار دیگر جنجال بیافریند و جریان سازی کند، دست به کار شده است و قصد دارد در شماره جدید خود کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام(ص) منتشر کند.

" ریچارد مالکا " وکیل این مجله به رادیو فرانسه گفت مهم است نشان داده شود که کارمندان این نشریه " امتیازی به افراطی ها نمی دهند. "

در حالی که در خود کشورهای غربی، آزادی مطلق وجود ندارد و حد و حصرهای مختلف برای مردم قرار داده شده، وکیل مجله فرانسوی با ادعای " آزادی بیان " توهین به ادیان و مردم دیگر را توجیه کرده است و می گوید این مجله " کفرگویی " را حق خود می داند: «ما تسلیم نخواهیم شد. شعار ' من شارلی هستم ' موید حق کفرگویی است.»

" اریک پورتالت " مدیر مالی شارلی ابدو با اذعان به اینکه بسیاری از هنرمندان حاضر به همکاری برای کشیدن چنین کاریکاتوری نشدند، به خبرگزاری فرانسه گفت: «نسخه جدید فقط توسط کارمندان شارلی ابدو خلق می شود.»

اکنون که سخن به اینجا رسید، بخشی از حمایت های گسترده و بی سابقه از این اقدام موهن نشریه را به نقل از سایت های فارسی زبان غربی، مرور می کنیم:

بی بی سی:روی جلد تازه ترین شماره نشریه طنز شارلی ابدو نقشی از پیامبر اسلام چاپ خواهد شد… سه میلیون نسخه از شماره جدید شارلی ابدو به چاپ خواهد رسید، درحالی که هر هفته ۶۰ هزار نسخه از آن چاپ می شود.

رادیو فردا:دولت فرانسه و دیگر مطبوعات آن کشور نیز اقدام به کمک به این نشریه و کارکنان آن کرده‌اند.

بی بی سی:قرار است که نخستین شماره پس از ترور شارلی ابدو به ۱۶ زبان ترجمه و منتشر شود.

دویچه وله:رسانه‌های گوناگونی به انتشار شارلی ابدو کمک می‌کنند. جنبش ضد اسلامی و ضد اروپایی " پگیدا " نیز به جمع طرفداران شارلی ابدو پیوست.

این ها تنها گوشه ای از حمایت های گسترده و همه جانبه برای حمله مجدد و بی اخلاقی و توهین به دین اسلام و مسلمانان است. گویا همه با هم دست به دست هم داده اند تا جریانی دیگر پدید آورند.

گفته " پاتریک پلوکس " یکی از نویسندگان شارلی ابدو، که افراطی گری در آن موج می زند از روزهای ناخوشایند و نگران کننده ای خبر می دهد که افراط گرایان غربی می خواهند رقم بزنند. وی گفته است: «همکارانم خشم درون خود را در شماره آینده مجله بیرون خواهند ریخت.»

درک نادرست از " آزادی بیان " آن آسیب کلیدی است که کوته بینی ها و بی اخلاقی های بعدی برخی غربی ها را پدید آورده است. کسانی که معتقدند به واسطه آزادی بیان می توانند به دیگران توهین کنند و به ارزش های یک میلیارد و هفتصد میلیون مسلمان حمله کنند، غالبا کسانی هستند که خود حتی طاقت انتقادی ساده را ندارند و وقتی مسلمانان علیه اقدامات توهین آمیز آن ها راهپیمایی می کنند دچار خشم و عصبانیت می شوند.

ماجرای حادثه تروریستی فرانسه نیز از هر سو نگریسته شود رد پای چنین جریان های افراطی دیده می شود. جریانی که از یک سو در رسانه هایشان به مسلمانان توهین می کنند، از سوی دیگر تروریست های به ظاهر مسلمان را در سوریه و عراق حمایت مالی و تسلیحاتی می کند. تروریست های به ظاهر مسلمان به خود کشورهای اروپایی و رسانه هایشان حمله می کنند و چند نفر را می کشند. جریان رسانه ای راه می افتد که مسلمانان مقصرند. مجددا توهین به مسلمانان آغاز می شود و…

با این شیوه دولت ها و رسانه های غربی، هیچگاه چرخه خشونت پایان نخواهد یافت؛ چون جریانی هدفمند برای ادامه توهین و خشونت برنامه ریزی و جریان سازی می کند. اما سؤال اصلی این است که چه کسی قربانی حقیقی تروریسم است؛ مسلمانان با میلیون ها کشته، مجروح و آواره در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین یا غربی ها با چند حادثه محدود و مشکوک؟!