جبهه اصلاح طلبان ما هستیم، مدعیان سند ارائه دهند

به گزارش افکارنیوز، جمشید ایرانی رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاح طلبان در واکنش به اظهارات علی فایضی مبنی بر اینکه جعل عنوان " جبهه اصلاح طلبان " را از طریق کمیسیون ماده ۱۰ پیگیری می‌کنیم، اظهار داشت: ما در ابتدا ۱۸ گروه سیاسی بودیم که ۲ گروه اضافه شده و ۲۰ گروه شدیم.

وی ادامه داد: در زمان‌های گذشته مصطفی کواکبیان از جبهه اصلاح طلبان جدا شد و به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات پیوست و مجید محتشمی، علی فایضی و شریف براساس سهم‌خواهی که مطرح کردند، اعلام کردند که تابع تغییرات جبهه نیستند. در جلسه‌ای که میان کواکبیان و حق شناس برگزار شد، کواکبیان گفت که تنها می‌تواند در یک مجموعه اصلاحات حضور داشته باشد لذا با توجه به اینکه حق شناس نایب رئیس جبهه بود، ریاست به محمد جواد حق شناس رسید.

دبیرکل حزب فرزندان ایران گفت: در جلسه‌ای که با اکثریت اعضای جبهه اصلاح طلبان برگزار شد، قرار شد مطابق آیین نامه هر ۴ ماه یک بار انتخابات ادواری جبهه اصلاح طلبان برگزار شود و اعضای هیئت رئیسه مشخص شوند و با توجه به اینکه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام کرد که جبهه‌ها را ساماندهی می‌کند، اعضای جبهه اصلاح طلبان با لیست ۱۶ نفری درخواست ثبت خود را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تحت عنوان جبهه اصلاح طلبان ارسال کردند و این مجموعه شورای مشورتی در مجموعه‌های اصلاح طلب اعلام حضور کرد.

جمشیدی افزود: با این نگاه که جبهه اصلاح طلبان مطابق این اعضای مؤسس ثبت خود را اعلام می‌کند، ما در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درخواست خود را ثبت کردیم و بر همین اساس جلسه جبهه اصلاح طلبان برگزار شد و محمدجواد حق‌شناس از کانون دانش‌آموختگان استان بوشهر به‌عنوان رئیس جبهه اصلاح طلبان، بابک آذرباد از حزب ترقی ایران به‌عنوان نایب‌رئیس اول، سهیلا مدارایی از حزب مشارکت‌های مردمی گیلان به‌عنوان نایب‌رئیس دوم، مجید بهمن‌زاده از جمعیت اقتدار ملت ایران به‌عنوان دبیر جبهه و محمدرضا آل‌قیس از حزب پیشگامان توسعه به‌عنوان صندوق‌دار جبهه اصلاح طلبان انتخاب شدند.

وی ادامه داد: براساس این راهبرد قرار است مجموعه ما در انتخابات آینده ورود پیدا کند.

دبیرکل حزب فرزندان ایران گفت: متأسفانه زمان انتخابات شاهد هستیم که برخی گروه‌ها در صحنه سیاسی کشور اعلام حضور می‌کنند ولی تعریف جبهه این است که حداقل ۱۰ گروه سیاسی که دارای پروانه فعالیت رسمی هستند، فعالیت خود را به وزارت کشور اعلام کنند لذا برگزیدن عناوین برای گروه سیاسی که هویت ندارد، صحیح و قانونی نیست چراکه ائتلاف و جبهه عبارت است از اینکه چند تشکل سیاسی شناسنامه‌دار یک جبهه تشکیل دهند.

جمشیدی گفت: الان جبهه‌هایی مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری، جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدال گرایان براساس ضوابط قانونی اعلام حضور کرده‌اند و اینکه آقای فایضی و محتشمی اعلام می‌کنند که حاکمیت از آنِ ماست و باید رئیس مادام‌العمر باشیم، روال صحیحی نیست.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات جبهه اصلاح طلبان برعهده دبیر این جبهه است که دبیر در زمان مصطفی کواکبیان، بهمن‌زاده و نایب رئیس محمد جواد حق شناس بوده است و ما براساس روال قانونی جلسه تشکیل می‌دادیم.

دبیرکل حزب فرزندان ایران خطاب به محتشمی و فایضی گفت: آقایان اگر سندی دارند، ارائه کنند چراکه مجموعه ما از طرف بزرگان اصلاحات همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خاتمی و محمدرضا عارف مورد تأیید است و این آقایان هیچ جایگاه قانونی و حقوقی در جبهه اصلاح طلبان ندارند و وقتی آنها جایگاه ندارند، چنین رفتاری صحیح نیست.

جمشیدی در پایان گفت: تمام ضوابط حقوقی و قانونی از طرف مجموعه ما در جهت ساماندهی فعالیت جریانات سیاسی رعایت شده است و این ۱۶ گروه مطابق قانون درخواست داده و فعالیت میکنند و این مجموعه مورد تأیید و قبول بزرگان اصلاحات نیز است.