کنترل مرزهای ایران با گشت‌های ‌نامحسوس‌

به گزارش افکارنیوز، سردار قاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: با همکاری مردم و تلاش مسئولان امنیتی، سیاسی و اجتماعی سیستان و بلوچستان امروز شاهد یک امنیت قابل قبول در سیستا‌ن و بلوچستان هستیم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز خشکی و ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی با کشورهای همسایه دارد، افزود: تهدیداتی که از مرز عراق داریم عمدتا از شمال منطقه است که شامل ورود کالاهای غیرمجاز یا حضور گروهک های تروریستی از جمله پژاک می‌شود که با توجه به هماهنگی‌ها و توافقات صورت گرفته، نیروهای مرزبانی عراق عملیات‌هایی را در این مناطق برای پاکسازی انجام خواهند داد.

این مسئول اضافه کرد: گروهک داعش مستقر در عراق از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد فاصله دارد و ارتش این کشور با اقتدار در حال عقب راندن این گروهک از مناطق تحت تصرفشان هستند.

وی سطح امنیت منطقه را مطلوب عنوان کرد و گفت: هدف از سفر هیئت عراقی به ایران و بازدید از مرزهای شرقی به منظور تبادل تجربیات در زمینه حراست از مرزها صورت می‌گیرد است و در چند ماه گذشته بسیار مقتدرانه عمل کرده به نحوی که امروزه اشرافیت بالایی به مرزهای خود دارد.

وی افزود: امروزه شاهد اجرای سه راهبرد ارتقای عملیاتی، ارتقای تعامل درون‌مرزی و برون‌مرزی و کاهش آسیب‌پذیری مرزها در مرزبانی سیستان و بلوچستان هستیم.

رضایی گفت: مکان‌هایی که فاقد امکانات مرزبانی است ‌با حضور پهپادها و گشت‌های محسوس و نامحسوس کنترل می‌شود.

فرمانده مرزبانی و رئیس پایانههای مرزی کشور عراق به همراه فرمانده مرزبانی کشور امروز به سیستان و بلوچستان سفر کردند تا از برخی نقاط مرزی شرق کشور بازدید کنند.