ترور حزب‌الله برای ضربه زدن به مسیر مذاکرات!

به گزارش افکارنیوز، روزنامه الاخبار در گزارشی درباره ترور فرماندهان حزب‌الله توسط رژیم صهیونیستی این سؤال را مطرح کرده است، که چرا این عملیات در این زمان انجام گرفته است.

الاخبار می‌نویسد: سؤال اصلی در این نیست که آیا حزب‌الله به این ترور پاسخ می‌دهد یا نه، سؤال اصلی دراین است که چرا این عملیات در این زمان و در این منطقه انجام گرفته است؟ و دلایل منطقه‌ای و بین‌المللی آن چه بوده است.

برای بار اول نیست که اسرائیل در سوریه اقدام به عملیات نظامی می‌کند و در دفعات متعدد به بهانه جلوگیری از انتقال سلاح به حزب‌الله در لبنان، به کاروان حزب‌الله حمله کرده است.

آن‌چه در قنیطره اتفاق افتاد را باید بی سابقه دانست، چرا که برای بار اولی بود که اسرائیل کاروانی از فرماندهان حزب‌الله را مورد هدف قرار می‌دهد و صحبت از کاروان سلاح نیست.

چرا ترور در این زمان رخ داد؟

الاخبار می‌نویسد: «واضح است که این عملیات با هدف تغییر معادلات سوریه یا هدف قرار دادن موقعیت حزب‌الله، انجام نگرفته است. اما نوع و سطح آن، با گفت و‌گوهای ایران و آمریکا حول پرونده هسته‌ای و در درجه دوم با پرونده‌های منطقه‌ای ارتباط دارد.»

آمریکا برای برقراری رابطه با ایران حریص است، اما مشکل اصلی در این میان اسرائیل و کشورهای هم پیمان عربی آن است که نمی‌توانند این رابطه را هضم کنند، چرا که اگر گفت‌و‌گوهای هسته‌ای به سرانجام برسد، گفت‌و‌گو حول وضع خاورمیانه در مرحله بعدی خواهد گرفت، چنان که دولت‌های غربی بر لزوم گفت‌و‌گو با ایران برای حل بحران منطقه تأکید می‌کنند.

الاخبار ادامه می‌دهد، آمریکا دیگر تفکر دخالت مستقیم در منطقه را از ذهن خود دور کرده است و سعی دارد این نقش را به ایران، ترکیه و عربستان بسپارد، اما به همان اندازه که ایران و آمریکا برای رسیدن به یک توافق حریص هستند، در مقابل ترکیه، عربستان و اسرائیل از سازگاری با شرایط جدید پس از تفاهم ایران و آمریکا عاجز هستند.

به نوشته الاخبار: در این نقطه ما شاید به دلائل چرایی عملیات اسرائیل در قنیطره در این زمان مشخص پی ببریم، حمله اسرائیل میتواند نشان از اعتراض شدید اسرائیل به مسیر مذاکرات باشد، همزمان با اینکه دور جدید مذاکرات شروع شده و وزیران خارجه ایران و آمریکا دیدارهای دوستانهای داشتهاند و باراک اوباما اعلام کرده است که تحریمهای کنگره علیه ایران را وتو خواهد کرد.