خاطرات ناطق از مراسم استقبال امام در فرودگاه

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم آغاز دهه فجر که صبح امروز یکشنبه ۱۲ بهمن در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، ‌ تاکید کرد: امروز برکات انقلاب اسلامی را در بیرون از مرزهای ایران مشاهده می‌کنیم.

ناطق‌نوری با تاکید بر اینکه آن عزت و حرکت زیبای حزب‌الله و سید حسن نصرالله که در لبنان دیدیم از برکت امام است، ‌ تصریح کرد: معنای صدور انقلاب همان چیزی است که امروز در سوریه و یمن و عراق می‌بینیم.

وی با اشاره به لحظات ورود امام به کشور با نقل خاطره هایی از این ورود گفت: پیش از ورود امام ما ترمینال را سازماندهی کرده بودیم اما وقتی امام وارد شدند همه کارهایی که انجام شده بود و معادلات به هم ریخت و به قول دوستان اول هم دوستان علما نظم را بهم زدند و دور امام را گرفتند.

ناطق با اشاره به هوشمندی امام در زمان ورود به کشور گفت: در آن زمان همه مسئولان و انقلابیون نگران حضرت امام بودند و زمانی که قرار بود امام سوار ماشین بلیزر آماده شده شوند یکی از آقایان ملی‌گراها در داخل ماشین نشسته بود و امام در همان لحظه پای خود را از ماشین پایین گذاشتند و خطاب به آن فرد گفتند که از ماشین پیاده شو؛ این نشان می‌دهد که حواس امام جمع بود تا هیچکس از این موقعیت بهره‌برداری نکند.

وی در ادامه خاطره خود از روز ورود امام اظهارداشت: کمیته استقبال ما از امام ۷۰ هزار نفر عضو داشت ولی زمانی که ما به بهشت زهرا رسیدیم هیچ آشنایی را اطراف خود ندیدیم؛ در زمان ورود امام به بهشت زهرا آنقدر که مردم روی ماشین ریخته بودند رادیاتور ماشین سوراخ شده بود و از کار افتاده بود و من با داد و فریاد از مردم خواستند تا ماشین را تا دم هلی‌کوپتری که به آنجا آمده بود بیاورند.

وی ادامه داد: چون درب راننده ماشین به سمت ورودی هلی‌کوپتر بود ناچار شدیم امام را از پشت فرمان به داخل هلی‌کوپتر ببریم و بالاخره هلی‌کوپتر در قطعه ۱۷ بهشت زهرا به زمین نشست و ما حتی مجبور شدیم امام را از زیر داربست‌ها عبور دهیم تا به جایگاه برسند.

ناطق نوری با اشاره به پیچیدگی‌های برگزاری مراسم استقبال از امام گفت: آنقدر فشار جمعیت زیاد بود که من یک لحظه احساس کردم که امام را از دست دادیم ولی عنایت خداوند بود که دوباره ایشان را به جایگاه برگرداند و حتی حدود ۱۰ دقیقه حال امام نامساعد بود و حتی پای چشم ایشان نیز کبود شده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: بالاخره امام را سوار آمبولانسی کردیم که برای شرکت نفت شهرری بود و به راننده گفتم هرطوری که هست و از روی هرکسی که رد می‌شوی باید از بهشت زهرا خارج شوی؛ بالاخره هلی‌کوپتر که ما را تعقیب می‌کرد در یکی از فرعی‌ها به زمین نشست و قرار شد دوباره امام را سوار هلی‌کوپتر کنیم ولی در همان فرعی نیز مردم هجوم آوردند و من مجبور شدم با سنگ و آجر مردم را از نزدیک شدن به هلی‌کوپتر منع کنم.

وی با بیان اینکه ما در ادامه مسیر تصمیم گرفتیم که در بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی سابق و امام خمینی امروز بر زمین بنشینیم، گفت: وقتی هلی‌کوپتر وارد بیمارستان شد پرستارها و مسئولان بیمارستان به جلوی هلی‌کوپتر ریختند و در نهایت امام را سوار بر پژوی یکی از پزشکان کردیم و از بیمارستان خارج شدیم و در کوچه نزدیک آنجا که من پیکانم را پارک کرده بودم رفته و ۳ نفری به همراه حاج احمد آقا و امام به راه افتادیم.

ناطق نوری ادامه داد: من گفتم که بیایید به منزل ما برویم ولی باز هم امام حواسشان جمع بود و گفتند نه ما به منزل آقای کشاورز از آشنایان برادرم می‌رویم؛ ما در خیابان دکتر شریعتی کنونی به دنبال منزل آقای کشاورز می‌گشتیم و بالاخره منزل ایشان را پیدا کردیم؛ جالب است که همه مسئولان آن زمان نمی‌دانستند که ما کجا هستیم و حتی از ساواک هم سوال کرده بودند که امام کجاست و آنها نیز گفته بودند که ما تا بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی رد آنها را داشتیم ولی بعد از آن دیگر نمی‌دانیم کجا رفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما به هر حال و به لطف خدا امام به سلامت رسیدند و انقلاب اسلامی نیز به پیروزی رسید.