لغو توافقنامه ژنو در صورت به بن بست کشاندن مذاکرات

به گزارشافکارنیوز،علاء الدین بروجردی عصر دوشنبه در مراسم راه اندازی خط تولید جدید شرکت زاگرس خودروی بروجرد اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه ملی در کشور مساله جنگ تحمیلی اقتصادی دشمن است.

وی افزود: در مقطعی از گذشته دچار جنگ تحمیلی سخت و نظامی بودیم که همه ارکان نظام درگیر این جنگ نابرابر بودند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی دشمنان به دنبال شکست ملت ایران هستند افزود: دشمنان باید بداند که در توهم به سر برده و ملت ایران همیشه پیروز میدان است.

ملت سر سوزنی از منافع کشور در زمینه هسته ای کوتاه نمی آید

بروجردی تصریح کرد: دشمن علیه ایران در عرصه های مختلف توطئه چینی کرده که می بایست با هوشیاری کامل و تاسی و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به فرامین و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی در رابطه با مذاکرات هسته ای اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که با توافق بد مخالف بوده ولی با توافق خوب موافق هستند.

بروجردی افزود: این ملت اجازه نخواهند داد که سر سوزنی از مصالح و منافع کشور در زمینه انرژی هسته ای کاسته شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم ها از سوی دشمنان ظلمی بزرگ بوده که سال ها علیه ملت ایران اعمال شده است اما دشمنان باید بدانند همواره ملت ایران از سد مشکلات عبور خواهد کرد.

وی بیان داشت: سرنوشت کشور و اقتصاد را به مذاکرات هسته ای گره نخواهیم زد و اگر آمریکا به دنبال شکست ایران در این شرایط است باید بداند که این ملت هرگز شکست نخورده و پیروز میدان خواهد بود.

اقتصاد کشور را به مسئله مذاکرات هسته ای گره نزده ایم


بروجردی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر موظف کردن دولت به لغو توافق نامه ژنو در صورت به بن بست کشاندن مذاکرات هسته ای توسط آمریکا، تصریح کرد: در صورت تصویب و یا اعمال هر گونه تحریم جدید و یا افزایش تحریم‌ها توسط آمریکا دولت موظف است بلافاصله توافق نامه ژنو را لغو کرده و مطابق مصوبه مجلس عمل کند.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور را به مسئله مذاکرات هسته ای گره نزده ایم و بطور قطع دشمنان باید بدانند هم در زمینه اقتصاد و هم انرژی هسته ای پیروز خواهیم شد.

بروجردی افزود: به طور قطع مبنای اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی است و بر مبنای توانمندی های داخلی خود حرکت خواهیم کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی و در شرایط سخت مهمترین نقش را در تحولات مختلف طی ۳۶ سال گذشته داشته اند افزود: اصل ۴۴ قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات مجلس نیز بر حضور مردم در عرصه اقتصاد تاکید دارد.

تمایل سرمایه گذاران غیر بومی برای سرمایه گذاری در صنایع بروجرد


وی در ادامه با اشاره به تمایل سرمایه گذاران غیر بومی برای سرمایه گذاری در صنایع مختلف بروجرد اظهار داشت: امیدواریم دولت نیز ضمن جبران عقب ماندگی های موجود نقش خود را در توسعه بروجرد ایفا کند.

بروجردی خاطر نشان کرد: با احداثمنطقه ویژه اقتصادی و راه اندازی فرودگاه و خط آهن ارتباط همه جانبه بروجرد با استانهای همجوار و دیگر کشورها از سمت عراق ممکن خواهد شد.

وی همچنین از دست اندرکاران شرکت زاگرس خودرو بروجرد خواست در وهله اول تولید خود را افزایش دهند و افزود: همچنین تولید محصولات این شرکت باید همراه با رعایت استانداردها باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با سفیر مالزی در شرکت زاگرس خودرو نیز صحبت شده است که گره اختلاف با پروتون باز شود تا شاهد تحول در این عرصه و عرصه های مختلف باشیم.