مراسم نیایش برای طول عمر رهبرانقلاب

به گزارش افکارنیوز، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۳۶ سال گذشته گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهان آلوده سیاست جهانی، گفتمان جدیدی را مطرح کرد و آن گفتمان جدید تاکید بر ارزش‌های جدید بود.

وی ادامه داد: قرن‌ها بود به ویژه بعد از رنسانس ارزش دین، تعلیمات الهی در زندگی روزمره بشر و زندگی سیاسی آن نادیده گرفته می‌شد و یکسری ملاک‌های صرفا مادی به این کشورها حاکم بود. امام خمینی با دیدگاهی مبنی بر حق‌محوری و عدالت‌محوری و با تکیه بر ارزش‌های توحیدی حرکتی را در ایران رهبری کرد و به پیروزی رساند. عامل مهم پیروزی این حرکت همان ارزش‌های توحیدی بود.

این نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طول دوران ستم‌شاهی حرکت‌های زیادی بر علیه این رژیم انجام شد اما به دلیل عدم مبتنی بر ارزش‌های توحیدی نتوانستند از حمایت اکثریت مردم ایران برخوردار باشند و این نشان می‌دهد که عامل وحدت‌بخش ملت‌ ایران ارزش‌های توحیدی و الهی بوده است.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: راز ماندگاری انقلاب اسلامی نیز چیزی جز تکیه بر ارزش‌های توحیدی و اسلامی نیست و اگرچه رونق اقتصادی و بهبود معیشت جزء خواسته‌های مردم است اما آنچه که مردم حاضرند تا جان خود را برای آن فدا کنند ارزش‌های دینی و اعتقادی است و همین روحیه ایثار و از خودگذشتگی بود که باعثماندگاری و حتی پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این ۳۶ سال شد.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران نیز باید بدانند ملتی که به مبارزه برخاسته هیچ ترسی از سختی‌های مسیر ندارد و بدانند که به هیچ وجه نمی‌توانند چنین ملتی را سرکوب کرده و شکست دهد.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که رهبری امام در پیروزی انقلاب نقش داشت رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز نقشی بی‌بدیل در تداوم انقلاب و پیروزی‌های به دست آمده به ویژه در دو دهه اخیر برای ملت ایران دارد.

مره‌صدق خاطرنشان کرد: وحدت ملت ایران سوای از تنوع قومی، زبانی، نژادی، دینی و مذهبی از عوامل مهم تداوم انقلاب است و از عوامل مهم تداوم و شکوفایی انقلاب به شمار می‌رود. ما موفقیت انقلاب تنها در ماندگاری آن نیست بلکه ما هر روز شاهد هستیم که انقلاب شکوفاتر و نوتر پیشرفته‌تر و کامل‌تر می‌شود.

وی افزود: ایرانیان یهودی در کنیسه‌های کشور برای طول عمر مقام معظم رهبری مراسم نیایش برگزار کردند و در آغاز دهه فجر با حضور در مرقد امام راحل با آرمان‌های امام و رهبری تجدید میثاق کردند و پنجشنبه هفته گذشته نیز با حضور در مزار شهدای اقلیت‌های دینی به مقام آنان ادای احترام داشتند.

نماینده کلیمیان ایران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه شرعی و ملی ملت ایران است و ایرانیان یهودی همدوش سایر هموطنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حضور خواهند داشت. ما بارها اعلام کرده‌ایم که بخش جدایی‌ناپذیر از ملت ایران هستیم. گذشته مشترک، حال مشترک و آینده مشترک با اقشار مختلف ملت ایران داریم.

مره‌صدق اضافه کرد: ارزش‌های توحیدی مندرج در قانون اساسی مورد تایید ما نیز هست و ما دارای منافع مشترک با سایر اقشار ملت ایران هستیم و برای دفاع از ارزش‌ها و دفاع از کشورمان آمادگی کامل داریم.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به مذاکرات هستهای و فشارهای موجود بر علیه کشورمان حضور در راهپیمایی فردا امری ضروری است و ما با این حضور گسترده نه تنها وحدت بلکه آمادگی خود را برای مقابله و ایستادگی در برابر زیادهخواهیهای دشمنان را به رخ آنها خواهیم کشید.