نمی خواستیم غلام حلقه به گوش استکبار باشیم

به گزارش افکارنیوز، علی اکبر صالحی امروز در مراسم رونمایی از سانتریفیوژ ارتقا یافته تولید واکسن و داروهای نوترکیب در انستیتو پاستور ایران افزود: گاهی برخی می گویند، در معرفی دستاوردهای انقلاب ادعا و غلو می شود ما حقیقت این است که ما همیشه باید دستاوردهایمان را متذکر شویم تا بدانیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

وی ادامه داد: کسانی که دوره گذشته را درک کرده اند می دانند که اگر این انقلاب اسلامی در ایران رخ نمی داد، فرهنگ ما به قهقرا رفته بود و باورها و سنت های ما منزوی و مهجور شده بود.

صالحی گفت: اگر انقلاب نمی شد، هر چه داشتیم عاریتی بود، از درون خودمان نبود، انقلاب برای ما خودباوری آورد و این بزرگترین دستاورد انقلاب است چنانچه یک ایرانی مخالف نظام هم اعتراف کرده است که ایرانیان دیگر نمی خواستند، غلام حلقه به گوش استکبار باشند برای همین انقلاب کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ما اکنون مستقل هستیم، شاید گاهی اشتباه هم بکنیم اما خودمان تصمیم می گیریم، ما اکنون می توانیم عقیده و سنتها و باورمان به جهان غیب را حفظ کنیم در حالی که در آن زمان که من دانشجو بودم هر کس از ایمان و دین حرف می زد به او می گفتند، عقب مانده است.

وی گفت: ما ایرانیان در طول تاریخ هیچ وقت بت پرست نبودیم و با آمدن اسلام این حرکت شتاب گرفت و در مسیر تولید علمی قرار گرفت. امام به حقیقت احیاگر دین بود و نشان داد که با داشتن دین و ایمان علم هم بهتر و بیشتر نمایان می شود.

صالحی ادامه داد: امروز ما دوران بالندگی را طی می کنیم و به زودی وارد دوران فرهیختگی می شویم. البته در این مسیر اشتباهاتی هم داشته ایم چون اوایل انقلاب هنوز تجربه اداره کشور را نداشتیم اما امروز به قدری پشرفت کرده ایم که نویسنده مقاله نیویورک تایمز اذعان می کند که بهترین جا در دنیا برای سرمایه گذاری دیگر چین نیست بلکه ایران است.

وی با اشاره به ساخت سانتریفیوژ ایرانی برای تولید واکسن و داروهای نوترکیب با همکاری انستیتو پاستور گفت: همه مردم سازمان انرژی اتمی را با ساخت نیروگاه اتمی، غنی سازی اورانیوم، آب سنگین و این موارد می شناسند اما ۱۵ هزار نیروی تخصصی این سازمان در عرصه های بسیار زیادی کار می کنند.

وی ادامه داد: یکی از این عرصه ها تولید رادیو دارو و محصولات مختلف در حوزه سلامت، کشاورزی و صنعت است، طراحی و ساخت سانتریفیوژ نیز یکی دیگر این عرصه هاست که اکنون به سفارش انستیتو پاستور انجام شده و در آینده نسل های جدیدتر و قوی تر آن نیز ساخته می شود.

صالحی گفت: این اقدامات در مسیر عملی کردن نظر رئیس جمهور دولت یازدهم است که در زمان شروع این دولت به من گفت کاری کنیم که دستاوردهای انرژی اتمی در حوزه های دیگر هم نمایان شود.