روسیه و ایران در حال توطئه علیه آمریکا هستند

به گزارش افکارنیوز، یک قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در اظهاراتی درباره تحولات جاری یمن، ‌ درباره از دست رفتن منافع واشنگتن در این کشور خاورمیانه‌ای هشدار داد.

«پیتر کینگ» عضو جمهوریخواه ایالت نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا در یک برنامه تلویزیونی درباره تحولات یمن اینچنین هشدار داد: «مردم آمریکا باید بدانند که روسیه و ایران در بسیاری از جبهه‌ها در حال توطئه علیه آمریکا و متحدان ما هستند».

به گزارش پایگاه آمریکایی «بریت بارت» وی درباره نقش عربستان در کاهش شدید قیمت نفت گفت: «سعودی‌ها به خاطر دخالت روسیه(در یمن و مسائل خاورمیانه) و تهدید ایران مایل به پایین آوردن بهای نفت هستند. از نظر آنها بهترین راه برای قطع کردن و از ریشه بریدن آنها، از بین بردن قدرت اقتصادی آنها است و آنها(سعودی‌ها) این کار را با پایین آوردن قیمت نفت در جهان می‌کنند».

«کینگ» مدعی شد: «هم روس‌ها و هم ایرانی‌ها خواهان تلافی کردن سعودی‌ها هستند. هیچ تردید درباره این موضوع وجود ندارد. حوثی‌ها در یمن نیروی ایران هستند. ایران در بسیاری از جبهه‌ها در حرکت است و روسیه هم همینطور».

این نماینده آمریکایی در ادامه گفت: ‌ «متاسفانه، ‌ ما آمریکایی‌ها، ‌ در یک زمان یک کار را انجام می‌دهیم. این حقیقت است که روس‌ها و ایرانی‌ها در بسیاری از جبهه‌ها در حرکت هستند و آنها هرگز متوقف نمی‌شوند. ما باید این را در ذهن داشته باشیم که این افراد در تلاش برای توطئه علیه ما هستند».

اظهارات این مقام آمریکایی پس از آن مطرح شده که به دنبال تحولات اخیر در یمن و قدرت‌گیری جریان‌های انقلابی به رهبری انصارالله، کشورهای عربی بویژه عربستان سعودی به همراه کشورهای غربی تلاش‌های خود را برای مقابله با این جریان مردمی تشدید کرده‌اند.

شب گذشته نیز شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامهای از جنبش انصارالله خواست تا ظرف دو هفته از نهادهای دولتی این کشور خارج شوند، حال آنکه انصارالله با رایزنی سایر گروههای سیاسی بیانیه قانون اساسی را صادر کرد که بر اساس آن نهادهای مهم این کشور مانند ریاست جمهوری و نخستوزیر پس از استعفای عبدربه منصور هادی و خالد بحاح در حالت خلأ سیاسی باقی نماند.