درخواست وزارت خارجه آمریکا از قوه قضائیه ایران

به گزارش افکارنیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که معمولا در هر کنفرانس خبری‌اش نام " جیسون رضائیان " خبرنگار روزنامه واشینگتن پست را می‌آورد در تازه‌ترین اظهاراتش گفته است: «از ایران می‌خواهیم که به قوانین و روال قضایی خود احترام بگذارد.»

گفته می شود جیسون رضائیان در قالب روزنامه نگار مشغول جاسوسی از نهادهای مهم نظام بوده است و به جرم جاسوسی بازداشت شده است.


" جن ساکی " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از اینکه وکیل این متهم نتوانسته با او دیدار کند ابراز نگرانی کرده است.

در سال های گذشته ده ها ایرانی به بهانه های مختلف در آمریکا بازداشت شده اند و در شرایط سخت روحی و جسمی و با برخوردهای خشن در زندان های آمریکا دوران حبس خود را گذرانده اند.


دولت های آمریکا تاکنون حتی در یک مورد هم با درخواست های دولت ایران برای آزاد کردن ایرانیان دربند موافقت نکرده اند.

به گزارش سایت صدای آمریکا(VOA) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، خواستار آزادی فوری جیسون رضائیان شد و گفت: «از ایران می‌خواهیم که به قوانین و روال قضایی خود احترام بگذارد.»

درخواست سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از قوه قضائیه ایران پس از زیرسؤال رفتن سیستم قضائی این کشور در ماه های اخیر مطرح می شود. پس از کشته شدن چند سیاه پوست در آمریکا، دولت و دستگاه قضائی این کشور، روزهای سختی را گذراندند. مردم در شهرهای مختلف مانند فرگوسن و نیویورک از اینکه مأموران پلیس سفیدپوست آزادانه سیاهان را می کشند و سپس تبرئه می شوند، به شدت عصبانی بودند و در نهایت با برخورد شدید پلیس این تجمعات پایان یافت.