تشکیل کمیته راهبردی انتخابات در پایتخت

به گزارش افکارنیوز، سیدشهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری تهران در پاسخ به این سوال که معاونت سیاسی برای کلید زدن انتخابات سال آینده چه اقدامات عملی انجام داده، اظهار داشت: پس از جلسه مشترک معاونان سیاسی و اجتماعی استانداران کشور با رحمانی فضلی کمیته راهبردی انتخابات را در استانداری تهران ایجاد کردیم.

وی در ادامه افزود: وظیفه این کمیته بررسی نقاط‌ ضعف انتخابات گذشته و بررسی مقررات و قوانین‌ها است تا بدین وسیله برای مجریان انتخابات آمادگی ایجاد کنیم.

معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی سعی می‌کنیم بیشتر آمادگی‌ فکری ایجاد کنیم تصریح کرد: اقدامات اجرایی و رسمی ما سال آینده براساس زمانبندی مشخص که اعلام می‌شود انجام خواهد شد.

چاوشی با اشاره به نگاه دولت به گروه‌های سیاسی گفت: معاونت استانداری تهران همانطور که وزیر کشور مطرح و تاکید کردند تابع سیاست‌های کلی دولت است تا امانتدار خوبی برای دولت باشیم.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم حق‌الناس است و تلاش می‌کنیم مجریان انتخابات را به این موضوع توجه بیشتری دهیم تا آنها وظیفه خود را به طور کامل انجام دهند.

معاون سیاسی استانداری تهران تاکید کرد: وزارت کشور و استانداری قطعا هیچ موضعی له و علیه کاندیداهای احتمالی نخواهد داشت زیرا ما مجری انتخابات و امین مردم هستیم و باید این وظیفه را به خوبی انجام دهیم.

چاوشی با بیان اینکه تحرکات سیاسی به طور طبیعی با نزدیک شدن به زمان انتخابات وجود دارد افزود: گروه‌های مختلف سیاسی با رعایت قانون می‌توانند با یکدیگر رقابت داشته باشند. در همین میان وظیفه ما فراهم کردن زمینه مناسب برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

معاون سیاسی استانداری تهران با تاکید بر همگرایی سیاسی اظهار داشت: ما در طول این مدت با همه جریانات قانونمند سیاسی ارتباط و همکاری داشتیم و برای درخواست‌هایشان نسبت به برگزاری جلسات و اجتماعات سیاست دولت را اتخاذ کردیم بدون اینکه جناح خاصی اولویت داشته باشند.

چاوشی تاکید کرد: در طول این مدت نیز موضع‌گیری‌های تند و نامناسب از سوی جریان‌های سیاسی علیه دولت وجود نداشته و این آرامش سیاسی که در پایتخت حاکم است نتیجه تعامل با گروه‌های مختلف سیاسی است.

وی تصریح کرد: ما به دنبال کارهای پرتنش نیستیم و هر جایی که فکر و احساس کنیم تنشی به وجود خواهد آمد تلاش داریم تا فضا را به سمت آرامش پیش ببریم.

معاون سیاسی استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر مسئولان اجرایی کشور موضعگیریهای سیاسی تند نداشته باشند طبیعی است که نگرانیهای این چنینی وجود نخواهد داشت.